Komentaře k článku

Blacklights festival 2009:
16.07.2009
Zobrazit článek - Aedd.Gynvael

Vilozof | Tak skusim aj ja
4. 10. 2009 23:42
SOTM rovnako nudne vystupenie, ako ich posledna doska. Rovnako dlhe, rovnako obohrate. Mal pocit, ze som doma a pustil som si Privilegivm....

Uz som to tu raz aj pisal, pride mi ta kapela kusok overrated.

Solstafir bolo nieco nezabudnutelne, skoda, ze to trvalo len tak kratko, kludne by som zniesol aj dvojnasobnu porciu.

U Code som bol sokovany kvalitou vokalu, ktory bol tak dominantny a spolocne s vyslednym celkovym dojmom mi pridu tie tech. nedostatky ako natriggrovane bicie a zlahka utopena gitara ako uplne irelevantne.

Najviac utopenu gitaru mali aj tak ADOR DORATH :P. Ale u nich bola aspon radost sledovat bubenika, ktory si to valil :)

Kazdopadne skvela akcia. Vynikajuci zazitok.

Gorth |
4. 10. 2009 21:35
Code vynikající, což jsem čekal, od Sólstafir jsem čekal míń a byl velice příjemně překvapen, od SotM víc (byla to nuda)... velice sympatický koncert (UG:)) ... zvuk - u Code byl slabší, ale mám je hodně naposlouchané, takže se to dalo, jen Tyburn jsem vůbec nepobíral...

LordOwl |
4. 10. 2009 20:36
Souhlasím s hereticusem. Už neprožívám koncerty jako před 15 lety, spíš preferuju čím dál menší koncerty, ale ono jich rapidně ubylo. Celá scéna se jaksi soustřeďuje v létě na velké fesťáky, které mají pro mne tu výhodu, že je tam soustředěn velký výběr u prodejců CD a TS. V Zimě a na podzim se to zmenšuje, ale ne jak bych si představoval. Uvítal bych koncert o 2 až 3 kapelách. No a když byl teď Sólstafir, tak mám v kešeni 150 Kč. Taky s místem pro pořádání akcí je to alchymie, ne každej se potáhne při dnešních cenách do Prahy a nebo zas naopak do Brna či Ostravy. Proto je asi pro mnoho fans nejlepší volba koupě CD, které zase nejdou vždy jen tak sehnat bez dister na koncertech. A bludný kruh je uzavřen ...

xx |
4. 10. 2009 15:35
ja sa priznam, ze ma koncerty tiez vacsinou nudia, ale napriklad tento vikend som bol nadseny aj z der blutharsch v prahe aj z code/solstafir v brne.
a inak vsimol som si, ze niektori ludia boli tiez na obidvoch koncertoch - napriklad ten nemecky par, co bol tak militantne obleceny :)

Kverd |
4. 10. 2009 13:40
Bici u Code byly nechutne natrigrovany. Z jejich setu jsem slysel digi-slapak, vokal (ten byl fakt vesmes dobre, smekam!) a kdesi za tim kytaru. SOTM u me hodne dobry, mozna to jen mohlo byt krapet premysliveji nazvuceny a SOLSTAFIR byl naprosto genialni!

hereticus |
4. 10. 2009 13:26
Hmm tak já třeba na koncerty nechodím ne proto, že bych neměl penize ani z jiného důvodu, které zde padly ale jednoduše pro to, že mě koncerty nebaví, nudím se na nich, atmosféra koncertů mě nedokáže oslovit a zástupy "fanoušků" kteří tam přišli spíše chlastat a dělat pičoviny zatímco o hudbu samotnou jim ani tak nejde mě také odrazují. Abych šel na koncert, tak tam musí byt pro mě opravdu velká srdcovka, jinak si raději koupím CD.....s těmi to na muj rozpočet až přehanim....mohl jsem si udělat řidičák ale všechny prachy jsem utratil za CD :(

Fastred | Vil
4. 10. 2009 13:13
Tak například bicí, to bylo otřesný, ať jsem stál, kde jsem stál.

thunder1 |
4. 10. 2009 13:08
Ked som na nejakom fore kritizoval ze ludia vsetko stahaju,vsetci hovorili ze radsej kapelu podporia kupou tricka alebo navstevou koncertu,neviem teda na ake koncerty chodia ked poslednu dobu je vsade par ludi.
Clovek robi tu akciu pre ludi,ale oni si to nevazia a radsej minu tych par eur v krcme.



Vilozof |
4. 10. 2009 12:56
Co konkretne sa ti nezdalo na zvuku Code?

Fastred |
4. 10. 2009 12:52
Nemít CODE posranej zvuk, tak jsem měl včera jeden z nejlepších zážitků v životě. Byla to fakt bomba... :)

Einsk |
4. 10. 2009 12:50
to je jasný, na každý koncert se chodit nedá. Ale akce typu 8 kapel 64 platích jsou zlo...

Crusheer |
4. 10. 2009 12:49
Ja myslim, ze byt CODE v Praze, tak na ne prijde mnohem vic lidi.

Dalihrob |
4. 10. 2009 12:01
Já už si ani nepamatuju na klubový koncert, kde by bylo hodně lidí. Taky mě to začíná mrdat. A na Privilegivm jsem se nedostavil, protože nebyly prachy :D :-D Utratil jsem je za The stone minulý týden.

Mysticus |
4. 10. 2009 11:31
Well, je to tak... Metalisti na Slovensku a v Cehcach su vsetci asi dost chudobni, lebo na koncerty nechodia z dovodu nedostatku penazi... a Cdcka a platne si nekupuju tiez z toho isteho dovodu. Samozrejme cest vynimkam!!! Nehadzem vsetkych do jedneho vreca. Lepsie je asi presediet sobotu niekde v krcme a rozpravat o tom ake su tu slabe akcie a ako sem nikto nechodi hrat... a namiesto zakupenia si osemeuroveho CDcka si rasej pockaju az to niekto upne na net a potom si to stiahnu aby mohli na internete potom polemizovat aka je ta nahravaka skvela alebo zla....

Einsk |
4. 10. 2009 10:57
Ale co už...příští rok si už stejně nikdo ani nevzpomene a bude klid.

Včera když jsem viděl těch nemnoho lidí na tak skvělé a kvalitní akci jako byl koncert SECRETS OF THE MOON, CODE a SOLSTAFIR, tak se ani nedivím, že BL dopadly jak dopadly.

Asi zase všichni neměli peníze, nebo to bylo moc daleko do Brna, nebo měla mamka narozky, nebo jsem byl nachlazenej, nebo mě stará nepustila a nebo je to prostě tím, že to lidem za to nestojí a že vlastně až takoví fanoušci a milovníci hudby nejsou.
Uvidíme jak tohle dopadne...

kverd |
3. 10. 2009 12:06
V tomhle nesouhlasím, myslím si skutečně, že fatální vliv měly ososbní preference lidí. Vzhledem k tomu, že o akci se vědělo v podstatě rok dopředu a bavíme se o částce řádově pár tisíc, tak si nemyslím, že to za tu dobu nešlo naspořit. A to říkám z pozice člověka, který si na dnešní dobu / poměry nežije ani průměrně - takže žádný tatíkův synek a prominent.

Vilozof |
3. 10. 2009 11:01
Ja som neprisiel, lebo neboli peniaze, cize vyjebane peniaze.

kverd |
3. 10. 2009 10:55
Peníze jsou furt jen peníze, vyjebaní lidi.

Vilozof |
3. 10. 2009 10:36
nj, vyjebane peniaze...

Dalihrob |
3. 10. 2009 10:30
Škoda...těšil jsem se už teď.

kverd |
3. 10. 2009 9:49
http://metalopolis.net/art_interviews.asp?id=4850

AeddGynvael | thunder1
3. 10. 2009 9:30
Kdo ti takhle odepsal?

thunder1 |
3. 10. 2009 8:26
Ako je to s Blacklights Festivalom, ktorý organizuješ? Prvý ročník bol finančným neúspechom, plánuješ aj pri ňom „bojovať až do konca“?

Ten konec už nastal. Prodělali jsme tolik peněz, že bychom si za ně mohli koupit nové levnější auto. Nemůžu pracovat čtyři měsíce na Naga Productions a pak to vyhodit do luftu za Blacklights. Zákon trhu je jasný - kde není poptávka, není třeba ani nabídky. Navíc festivalů je tu dost, takže prosadit se je nyní opravdu velmi těžké. Chtěli jsme udělat alternativu a padli jsme na hubu - dobře nám tak.



Darkangel | Helheim
7. 08. 2009 9:02
Loni v Plzni byli fantastičtí. dal bych si opáčko. ;)

LordOwl |
7. 08. 2009 8:45
Helheim - to by byl dobrý úlovek, zasluhující nobelovu cenu. Ti mimo svoji domovinu odehráli míň koncertů než vydali řadových alb. Osobně bych rád viděl další dvě kapely: LJA a KEEP OF KALESSIN (tu druhou jenom abych se rozesmál).

Darkangel | Druhý ročník
7. 08. 2009 7:22
Koukám, že se i zde objevují tipy na příští rok, tak tady je pár mých. Sice jsem to chtěl poslat Michalovi mailem, zase na druhou stranu proč to nehodit na stránky moje takřka vlastní. :)
HELHEIM (NOR)
NON OPUS DEI (POL)
ANDRAS (GER)
ISKALD (NOR)
WYRM (CZE)
BLASPHEMER (CZE)
DEMONIZER (BEL)
INFINITY (NED)
FORTID (ISL)
MAY RESULT (SRB)

Vilozof | Unholy fest
22. 07. 2009 23:34
heh, tak to je zasa opacny extrem. Priklad toho, ze zasa s tymi velkymi menami by sa to nemalo prehanat :))

enthroper |
22. 07. 2009 22:34
1.alternativa je fajn
já jsem třeba nedorazil, ale rozhodně to nebylo proto, že by mi chyběl super headliner:)

2.unholy fest zrušený?... že mě to ani
nepřekvapuje:D

Coornelus |
22. 07. 2009 21:41
Jo jo Vilozof má recht, chtělo by to někoho "známějšího" kvůli lidem, kteří nedorazili. Osobně tam nikoho takového nepotřebuju alternativa jako Emancer mi vyhovovala, počet lidí taky ale pro pořadatele určitě blbý což mě fakt mrzí a jsem moc rád že do toho půjdou znova.
Možná by to nemuselo být ani vyloženě jen o blacku ale třeba trochu doomu a deathu.

panda | no
22. 07. 2009 21:25
aeternus nazivo by bol skvely, alebo v poslednej dobe oblubenci hecate enthroned?

Vilozof | under
22. 07. 2009 12:46
Behemoth som pouzil cisto len ako priklad, takisto ako Dimmu Borgir. A vobec na tom, ze mnoho ludi si rado priplati za velke meno, nic nie je, vsak prave o tom pisem: "...ale bavili sme sa o ucasti a musis uznat, ze velke meno by ludi...".

ad. Behemoth. Je to pre mna neatraktivna kapela, kvoli deathovym [rvkom, ktore nachadzam v jej hudbe. Staru blackovu tvorbu nepoznam, ani nemam zaujem nejak spoznavat... Zato image maju vycackany na jednotku a je to jeden z elementov, ktory im umoznuje tak dobre sa predat.

satharoth |
22. 07. 2009 7:50
K Behemoth - snad mi date za pravdu, ze ich ciste blackove obdobie vyplodilo velmi kvalitne pociny, rovnako ako aj black-deathova era pocnuc "Pandemonic Incantations" az po EPko "Antichristian Phenomenon"...az potom sa ich muzika zacala menit v dnesny tak velmi precenovany odvar priemernosti. Som zvedavy na novinku.... Inac wburn spominal Aeternus, vidiet ich nazivo a mozem zomriet :)

AeddGynvael |
21. 07. 2009 22:44
KHOLD či TAAKE bych si také rád dal, jen záleží na tom, jestli budou v podobnou dobu někde poblíž, jelikož tahat je sem vyloženě na Black Lights je celkem nákladné. ;-)

wburn |
21. 07. 2009 22:16
...mna napada naozaj vela kapiel,ktoré by som si tam budúci rok rád pozrel... DRAUTRAN, THE BLACK, CRYSTALIUM, AETERNUS, FUNERAL MIST,GEIST, IRRBLOSS,THRONE OF KATARSIS,aleboTHORNIUM...
a z tých známejších jednoznačne KHOLD,SOLSTAFIR,WATAIN...

Einsk |
21. 07. 2009 20:06
SETHERIAL jsme kontaktovali s pozváním na tento ročník, ale nedostali žádnou odpověď :-)

LordOwl |
21. 07. 2009 19:59
Souhlasím s názorem, že i na festival jako je BlackLights je zapotřebí nějaké kapely zvučného jména. To ovšem nemusí být kapela poflakující se po Evropě od koncertu ke koncertu. Takový příklad bych viděl SETHERIAL, kteří tuším ani v ČR ani v SK ještě nevystupovali. Jinak kapely jako DARKESTRAH už nějaký šmrnc mají. Taky NECROPHOBIC nebo RUNEMAGICK by zasloužili prostor.

Mikulas |
21. 07. 2009 18:34
Souhlasim, ze Behemoth je v podstate prumer s dobrou produkci a naslapanym marketingem. Holt, kvalita se muze projevit i jinde nez v napadech :-D Co se KoK tyce, stara tvorba je super a z nove Armada a predevsim Reclaim jakbysmet...nova deska se mi libila prvni mesic po vydani. V posledni dobe uz tam taky slysim nejake ty "gay" :-) momenty...

Crusheer |
21. 07. 2009 18:09
KoK maji naprosto retardovanou image v poslednich letech, ale hudebne je to jedna z mych nejoblibenejsich kapel.

Einsk |
21. 07. 2009 17:39
Armada, měla něco do sebe. Okamžitě bylo jasno, že hrají KoK. Na poslední desce se objevuje pár opravdu gay momentů ala Manowar :-) ale i tak si to čas od času pustím.
Hrát možná umí, ale nejsou sami...Každopádně kdykoliv hráli na jednom pódiu s velkými kapelami stejného ražení vždycky dopadli jako čučkaři...viz tour se Satyricon nebo BA před dvěma lety...Jinak někdo možná ocení lesk jejich vlasů a tváří ne promo fotkách. Loreál - KoK za to stojí :-D

As |
21. 07. 2009 17:32
Veru, Keep Of Kalessin je to isté v blede modrom. Ja mám pocit že dnes už akákoľvek priemernosť môže preraziť keď je zabalená do vyčačkanej produkcie, určitej technickej úrovne a nakoniec je nejakým väčším labelom vtĺkaná ľuďom do hláv.

panda | no
21. 07. 2009 17:21
musim s asom suhlasit, behemoth je dost precenovany, minule som sa ich snazil zasa pocuvat, a nie a nie to pochopit. cisty priemer, bez napadov, atmosfery, naboja a tak. podobne su na tom keep of kalessin, ci jak sa pisu, s kultovnym spevakom, ktory ma dojal vetou, ze oni aspon na rozdiel od ostatnych norskych kapiel vedia hrat, hehe no jasne

Einsk |
21. 07. 2009 17:21
No, celková filozofie Black lights je o mírné alternativě. Kapely jako Dimmu a Bešemot lze vidět na Brutalu nebo MoR. My sem chceme tahat ty spolky, které netlačí armáda promotérů, ale stojí za to je vidět. Samo, že chápu roli headlinerů a taky se pokusíme něco odpovídajícího vyjednat, ale ani Marduk, Behemoth či Satyricon to nebudou. A to i proto, že jejich honorář je větší patrně než celý Black lights rozpočet :-)

As | Behemoth
21. 07. 2009 17:17
Ja si myslím, že je to predovšetkým marketingom, nakoľko hudba Behemoth nie je absolútne ničím výnimočná a radšej si vypočujem "nezohrané sračkoviny" s dobrými nápadmi než takúto nafúknutú bublinu bez hĺbky... Môj názor, sorry :)

under | Vilozof
21. 07. 2009 17:10
A co je na tom, že si někteří lidé potrpí na známé jméno (konkrétně narážím na Behemoth). Raději si připlatím a uvidím dokonale provedený a především kvalitně odehraný koncert, než nějakou nesehranou sračkovinku za pár drobných. Myslím si, že milion kapel by chtělo být na takové úrovni, na které Behemoth jsou. Vždyť jde o jednu z nejuznávanějších kapel světa...proč asi? A tím, že má Nergal s Orionem dlouhou klobásu to asi nebude :-)

Vilozof | enthroper
20. 07. 2009 22:41
Jasne, vsak aj ja by som mal na haku Demon Burger a lakavejsie je to pre mna v takejto forme za menej penazi, ale bavili sme sa o ucasti a musis uznat, ze velke meno by ludi (konkretne tie typy fanusikov, co som spominal uz predtym) zaiste pritiahlo. Nemam pravdu? Na druhej strane by to navysilo cenu vstupneho, cize treba najst zrejme spravny kompromis :)

enthroper |
20. 07. 2009 21:06
vilozof...
sice jsem bohužel nakonec taky nebyl, ale přišlo mi to právě daleko lákavější než třeba brutal nebo dokonce masters...
navíc když mluvíš o penízkách tak i dvakrát tak levný
takže já bych tam za nějakých šest sedm kilo navíc rozhodně nic jako démon burger nemusel:D

Vilozof |
20. 07. 2009 19:29
Este k tej ucasti. Nebolo by mozno na skodu prilakat nejaku mainstreamovu BM kapelu, nejake velke meno, ktore by dotiahlo este viac ludi. Ja viem, ze Darkspace je velmi hudbne kvalitna zalezitost a ze aj ich vystupenie bolo na najvyssej urovni, ale fanusikom, ktori si doma tocia Dimmu Borgir a Behemoth to nehovori nic a radsej si svoje peniazky usetria na Brutal Assault, pripadne MOR a nepridu.

Tolko moj nazor, lutujem, ze som nebol, dufam, ze druhy rocnik pridem podporit uz aj ja :)

Honza | Honza
18. 07. 2009 17:42
přidávám se k chvále, byť jsem na festu strávil jen jediné odpoledne... líbilo se mi i místo, věřím, že celkově to byla slušná kalba. Hrálo se super!! díky všem co nás podpořili...
Snad mě jen napadá, že pro další rok by se mohl fest konat v jiném datumu. Ať už to je jakkoli odlišná akce, tak si myslím, že kdyby 300 z těch třiceti tisíc co jezdí na Masters Of Rock přišlo na Blacklights, tak bylo vše v uplném pořádku i co do návštěvnosti....
Přeji hodně úspěchů!

dufaq | DarkSpace 1.2
17. 07. 2009 18:19
Sekce Živé záznamy byla doplněna o video skladby "1.2" !!! Užijte si ho ;)

Darkangel | INFER
16. 07. 2009 21:07
byli mazec. Mazec, mazec jako prase a zase mazec. Od INFER totiž nelze očekávat nic jiného, než nekompromisní samopalnou střelbu do lidí. A co čekáte, to taky dostanete, a to je to, co mě na těchto Slovácích baví, dají mi, co potřebuji, a tentokrát do mě pálili rovnou z kulometu jeden náboj za druhým. Velmi dobré.

Chtěl jsem to mít v článku a nakonec se to tam nevešlo, musím aspoň sem, sorry. :D

Fastred | no
16. 07. 2009 19:06
Nedá mi to, abych nenapsal něco z toho, co mě zaujalo. Report jsem nepsal kvůli narozeninám, tak snad to bude stačit takhle :))

Organizace perfektní, nemám výtky, žádný zbyteční zdržování u vstupu a tak. Souhlasím, že aparatura byla slabší, ale když se to neneslo větrem, neviděl jsem v tom problém. Do budoucna to pořadatelé určitě vědí

Co se kapel týče, Emancer mě trochu zklamali příliš obyčejným vystoupením (ale ta klávesačka, mňam :D). Wyrd nadchli, až na ten příšernej zpěv, co byl snad falešnější než slovo "falešný" :)).
Darkestrah dobří, sice jsem už byl pod vlivem, takže zvuk posuzovat nemůžu, ale zpěvačka vypadá jak čarující Abbath s kozama. Nicméně to bylo ale hrozně fajn vystoupení.

Natan mě úplně rozsekali a Aedd se mohl uchválit běhěm vystoupení :).
Infer asi potěšili nejvíc za všechny koncerty, kdy jsem je viděl.
Na Kromlek mě šíleně odpudil ten vokalista, co vypadal jak Adolf Hitler. A hudebně to bylo fakt hrozný.
CHD doplatili na to, čeho se asi každý bál, čili techniku :).
Gorath měli skvělej patent na to, pět minut bavit, pět nudit :).
A Darkspace... až na ty kecy lidí okolo, kteří evidetně smysl kapely nechápali - že by těžko vystupovala někde za světla - to bylo famózní.

Takže to sem tak chtěl říct :D

Einsk |
16. 07. 2009 12:04
Děkuji za pěkně napsaný report. Snad jen dodám, že dister jsme chtěli hodně, ale jaksi nikdo neprojevil zájem :-) Tím líp pro stánkaře, kteří nebyli líní a dorazili.
Dramaturgie se opravdu vyvedla a jsem rád, že racionální pořadí kapel nezůstalo bez povšimnutí. Na příští rok počítáme se silnější aparaturou a snad dorazí i více lidí. Momentálně hledáme vhodnější areál čili kdyby měl někdo nějaký opravdu rozumný tip tak ať napíše na [email protected] Odměnou mu bude třeba triko nebo volný vstup na další volume. Rád si přečtu i vaše přání co se kapel týče...Děláme fest pro vás ne pro sebe...
Díky všem co dorazili, bylo to velmi příjemné

Werwolfthron |
16. 07. 2009 1:04
Toz lze dodat jen to, ze kdo nebyl, tak at se pekne kopne do prdele! :D

Copyright © 2005-2009 by Mortem zine. Design by 666pounder, MiraX33 and Mortem zine. Coded by MiraX33 [ICQ : 231-041-344] All rights reserved. Contact: [email protected] or [email protected].



    27.11.2009
    Perunica festival IV
  • Obtest, Percival Schuttenbach, Słowiański mit o Stworzeniu Świata
  • Slovensko, Nitra, "r.c. naOZZaY"
  • Začátek od: 18:00
  • Vstupné: 10 €
  • Poznámka:
    leták
    event @ last.fm
    web pořadatele


  • 28.11.2009
    Perunica festival IV
  • Obtest, Percival Schuttenbach, Słowiański mit o Stworzeniu Świata
  • Slovensko, Prešov, "V-klub"
  • Začátek od: 18:00
  • Vstupné: 10 €
  • Poznámka:
    leták
    event @ last.fm
    web pořadatele


  • 11.12.2009
    XIV. Prague Industrial Festival
  • Coph Nia, Nocturne, Tzolk'in, Schloss Tegal, Stupor, F.Y.D ...
  • Praha, "Pilot Bar"
  • Začátek od: n/a
  • Vstupné: tba
  • Poznámka:
    leták
    event @ last.fm
    web pořadatele


  • 11.12.2009
    Pagan Carnival IV
  • Vesna, Hromovlad, Žrec
  • Ostrava, "Prostor - Tančirna"
  • Začátek od: 18:00
  • Vstupné: n/a
  • Poznámka:
    leták
    event @ last.fm


  • Další koncerty

    Official e-mail
    Reserve e-mail


    This is the only way for your requests or issues!

    Hotmail has problems from time to time = in case of non-responce from us, resend your message(s) to our reserve e-mail.