Kvitrafn | Obávam sa toho, že Varg bude teraz pokračovať v tom, čo robil keď začal s Burzum. Na stránke píše, že veľmi rýchlo mal hotový materiál pre Burzum na niekoľko albumov už v rokoch 1991-1992, z čoho ťažil aj pre album Filosofem a Daudi Baldrs, ktoré vyšli s väčším odstupom, avšak Hvis Lyset Tar Oss mi príde veľmi fádny, ale tak niekomu sa páči viac a zas nemá rád Filosofem, tak ako ja, nevidím v tom ale zásadný problém. Ak bude Varg takto makať, tak do konca roka môže mať hotových zas niekoľko skladieb a rok (možno ešte koncom tohoto roka) tu máme ďalší Burzum, ešte slabší ako tento. Možno by mohol albumy vydávať aj každý rok s tým, že jeden metalový a druhý amebientný a tak na striedačku aby tie metalové aj ambientné nápady nejaký čas zreli. Album Filosofem sa mi od Burzum páči najviac aj keď "Rundtgaing av den Transcendentale Egenhetens Stotte" je fakt na šišku, keď je tam dookola jedno a to isté 25min s menšou zmenou cca v polovic, už si radšej pustím aj Casus Luciferi od Abruptum. Varg ako človek nie je podľa mňa o nič horší než Jon Nodveidt, Infernus či Gaahl, ktorí si tiež pobudli v base a neboli ďaleko od toho aby tam vykysli tak dlho ako Varg! Celé je to iba o tom ako ho pár kreténov z BM scény opísalo, lebo bolo "in" byť proti nemu. Stále by ma však zaujímalo, či by sa bolo stalo čo Varg opisoval, že keby sa nebránil, tak by Euronymous zabil jeho, koľko je na tom pravdy a či to nebol iba jeho pocit, že Euronymous si ide pre zbraň do bytu počas tej potyčky.
|
Hermafrodit | Jak již jsem psal, mně Burzum nikdy extra nebrali. O Vikernesovi jsem si navíc vždycky myslel (a pořád myslím), že je to kretén, což mi dlouho bránilo vůbec jeho hudbu zkusit. Nakonec jsem ale skoro všechno od něj poslechl a zjistil, že pár kousků (zejména z Hvis Lyset a Filosofem) se mi líbí mimořádně.
Když jsem pak poslechl Belus, moc mě nechytlo... Ale z Fallen (v těch mp3) jsem se vážně posadil na zadek! Každému, komu se od Burzum někdy alespoň něco líbilo, naprosto vážně doporučuju, aby tomu dal šanci. Ta deska v sobě má - oproti Belus, na němž si asi Vikernes chtěl dát (logicky) obzvlášť záležet, a to je tak možná trošku těžkopádnější - takovou lehkost a šarm, že zapomínám, že za tím stojí ten pošuk a vrah.
Přimělo mě to se k Belus ještě vrátit a i v něm postupně nacházím vcelku zalíbení. Fallen ale celkem jasně vede. Ten zvuk kytary - a ty riffy! I čistej vokál - kterej normálně prakticky nikde nesnesu - je tu na místě. A že někdo psal, že je to falešně - cha, cha - to je přece úplně jedno.
|
ragnarokkr | Epizeuxis
nie si sám so svojím názorom.. technicky je Belus, aj Fallen kvalitný album, ale pre mňa Burzum skončilo nádherným Hlidskjálfom, ďalej mi to príde také ako mozgová smrť. telo ešte žije, ale ten jedinečný človek už odišiel
|
Epizeuxis | Werewolf
Sakra, že by já sám, nebo je tu nějaký tajný hybatel? :)
Já nemluvím o hudební náplni, chci říci, že mi zákonitě ty nové desky nemohou dát to, co staré. Vikernesova osoba je mi vcelku jedno, ale tohle je pro mne lidově řečeno nas..ání do guláše. Stará tvorba byla ve své jednoduchosti a ošklivosti hrozně krásná, pohádková a (pardon za to slovo) něžná. A tak to i zůstane. To, co dělá v současné době, mi může dát jenom kvalitní hudbu, ale to je tak jediné, protože po nějaké duševní či myšlenkové stránce na mne tento reunion působí více než odpudivě. A takový poslech pro mne nemá cenu. Mě je naprosto jedno, jakou má člověk politickou, sexuální či jinou orientaci, ale tohle mne zkrátka praštilo přes noc něčím, co nějakým způsobem těžkou překousávám.
|
dagon | Mne sa hudba Burzum vždy páčila, ale novinku považujem stále (po nejakých 10 vypočutiach) za jednoznačný vrchol.
A čo sa týka Varga...nepoznám ho a ani po tom netúžim, takže mi ani neprináleží hodnotiť aký je človek a odsudzovať ho za to čo urobil/neurobil, povedal/nepovedal....on ako osoba mi je úplne ukradnutá.
|
Werwolfthron | Přesvědčovat tě o něčem tady může jen jeden jediný člověk. Kdopak to asi bude :)
Ale mluvit o hudební náplni desek, které jsi ani neslyšel, na základě doměněk mě přijde hodně zcestné.
Belus se mi hodně líbí, od prvního poslechu na mě zapůsobil velice specifickým "kouzlem". Ne takovým, jaké má prvotní tvorba - to nejde a nikdo soudný v to snad ani nedoufal. Nečekal jsem od toho alba vůbec nic a dostal jsem maximum. Což u Fallen je tak z malé části. Škoda. Pár pasáží (hlavně v druhé části alba) je opravdu skvostných. Jenže jako celek toto album nemá pro mě ten správný felling.
A je mi uplně u prdele, co kdy Varg řekl/napsal/udělal-neudělal. Staré klenoty poslouchám hodně let a pořád mají na mě ten stejný efekt jako při prvním poslechu.
|
Epizeuxis | Dalihrob
...a to je přesně to, co novým deskám musí zákonitě chybět. A to mne tu může přesvědčovat kdo chce o čem chce. Vůbec, celý tenhle návrat je nesmírně trapný a neupřímný, po těch všech prohlášeních. Nezlobte se, ale mám z toho nepříjemný pocit lacinosti a kalkulu.
|
Dalihrob | Upřímně řečeno, Burzum nemám rád, ale prvním deskám nemůžu upřít jisté kouzlo. Filosofem je děsně repetetivní mrdka, ale stejně ji doposlechnu, Det Som je sračka, ale stejně mě u ní mrazí. Hvis Lysset je blbá primitivnost, ale stejně bych u toho vraždil. Něco na tom asi bude.
|
Epizeuxis | Dalihrob
Konečně názor s koulema ;-) A to do dneška nedám na Filosofem dopustit.
|
Dalihrob | Ať vydá, já si to stejně neposlechnu.
|
Kvitrafn | Dalihrob
Na prd je alebo bude to, že ak napríklad do konca tohoto roka dá zas niečo dokopy a bude to "Belus III" alebo odvar ešte aj tohoto albumu, tak budeme zas chudobnejší o jedného skvelého interpreta.
|
Dalihrob | Však co by ne, padnula by zase další modla, co je na tom špatného...
|
Kvitrafn | Au!
Čisté vokály už predtým používal Varg a bolo to akurát. Teraz som mal pocit, že sa snaží až moc spievať a je to "fail". Okrem toho po stránke hudobnej mi to príde ako Belus II., takže možno to chcelo ešte rok na dozretie nápadov. Keďže Varg nekoncertuje, tak dúfam, že to nebude kompenzovať tým, že bude vydávať veci ako na páse a bude to kvantita na úkor kvality :(
|
HV | Fallen
Pecka to podla mna urcite nie je, ale celkom dobre sa to pocuva a tie ciste vokaly to ozivili :)
|
Hermafrodit | Jak jsem Burzum nikdy moc neposlouchal (kromě pár oblíbenejch songů), tak to nový album jsem si ze zvědavosti na youtube pustil - a je to pecka mezi voči!!
|
CuntTheGreat | dagon | Tak novinka ma teda úplne šokovala. Jednoznačne to najlepšie od Burzum. Dúfam, že názor nezmením ani po viacerých vypočutiach.
|
Kverd | Mě to nudí a to mě Belus bavil hodně.
|
satharoth | V pripade Belus sa mi podarilo odolavat az kym som si nekupil original, Fallen som si stiahol, proste som nevydrzal..a dojmy ? Skvost ! Dokonca sa mi paci viac ako Belus a to uz je co povedat....suhlasim s Tebou panda, je to tak ako vravis! ELITA!!!
|
Kvitrafn | panda
Však keď drvivá väčšina ľudí čo chytí do rúk gitaru a počúva metal im začne po čase technika hry stúpať do hlavy, tak také potom debilné majú aj požiadavky. Všetko musí byť super-duper-eno-nuno-technical progressive a kto má tú drzosť urobiť niečo ako predošlý album tak ho zvozia pod čiernu zem aj keby to bol sebelepší materiál. Burzum ešte nesklamal.
|
panda | no
"Fallen" nesklamal. Ďalšia elitná záležitosť. Moja skepsu vystriedalo nadšenie a obdiv. Pribudli čisté vokály, trocha sa pritvrdilo. Absolútne nemoderné album, ktoré sa vysmieva všetkým tým dnešným konvenciam o potrebe elitného zvuku, čistej produkcie a priam univerzitnej inštrumentálnej zdatnosti. Krásne album
|
Fenrir | Podle ukázek zatím dobrá věc, tak uvidíme. Čisté vokály příjemně překvapily.
|
ragnarokkr | tiež som čakal trocha väčší posun, znie mi to strašne podobne ako Belus, no viac ma bavilo tie ukážky počúvať.. uvidíme, aké budú výsledné verzie, či to bude niečo novšie, alebo "len" vylepšený predchádzajúci album
|
Zorg | Fallen (2011)
Tak po prvom vypocuti sa mi novy album paci viac ako ked som pocul prvykrat Belus. Ale zrejme aj preto, ze Belus som si casom hodne oblubil. Obcasne ciste vokaly vcelku prekvapko, menej uz vsak co sa tyka riffov. Kazdopadne som cakal trosku posun, ale ten komu sa pacil Belus nebude sklamany ani Fallen.
|
Fenrir | Obal Fallen vypadá vážně zajímavě a mám z toho pocit, že Varg konečně trochu povoluje pravačku. Jak bylo řečeno, i v kontextu díla autora z toho dýchá romantika.
|
Kvitrafn | Werwolfthron
tak čierne by som to s Turisas nevidel, veď ešte len tretí album vydávajú. Počul som jednu skladbu ale nenadchlo ma to, no koncerty majú super.
P.S.: Spomenul si vôbec niekto, že pred 4 dňami tomu bolo presne 6 rokov čo tento svet opustil TERJE "VALFAR" BAKKEN?
|
Werwolfthron | Urvihnaat : přesně tohle mě taky napadlo :)
K těm Turisas - vždyť je to kapela z konzervy, tak co bys chtěl.
|
Urvihnaat | obal
Já mám při pohled na ten obal podobný pocity jako když jsem prvně uviděl obal alba Till Death Do Us Part od Deicide..
|
Kvitrafn | obal Fallen
jak vidím ten nový obal tak mám zmiešané pocity... samozrejme obal je len obal, dôležité je čo je na CD, ale aj pri obale nového albumu Turisas som mal pocit, že je to skôr strhnutá etiketa z nejakej konzervy od fazúľ v rajčinovej omáčke zo socíku čo umocnila farba v súčinnosti s fontom písma. Tak nejak zvláštne vyzerajú aj obaly od kapely Horna podaktoré, Sanojesi Aärelle či Envaatnags Eflos Solf Esgantaavne vyzerajú jak výjavy z nejakej alchymistickej kuchyne čierneho mága :D ale tie albumy znejú super. Tak snáď bude aj toto ten prípad.
|
cunhaval | http://bandzone.cz/vlastahenych666#/vlastahenych666?at=gallery;ii=589579
|
Epizeuxis | panda
Možná je to chyba, možná ne, ale vzhledem k tomu, že mám nyní na poslech dost věcí a od Burzum točím akorát Filosofem, nemám nejmenší motivaci si Belus kdy poslechnout.
|
cunhaval | "Fallen" cover
.. a ještě přihazuju odkaz na cz Cascadian black metal MARNOST .. neb casc.bm je určitě inspirován tou burzumovskou romantikou a rozervaností ..
http://marnost.bandcamp.com/
|
cunhaval | "Fallen" cover
No W.A.Bouguereau byl francouz co maloval mytologické náměty. Varg s manželkou a dětmi (třemi) před rokem emigroval do Francie (manželka je francouzska) a druhak - obal Gorgoroth - Ad Majorem Sathanas Gloriam je od stejného autora. Takže nějakej kontext tam je. Navíc mezi Vargovo nejoblíbenější nahrávky se počítaj dema Paradise Lost .. nálada tohodle obrazu je taková melancholická.
|
kverd | Fallen
Doufejme, že v tom bude třeba i trochu víc než:
"Hele umáznem toho andílka a bude to fakt cool obrázek na obal desky, beztak je tam zbytečnej a ten vašnosta co to maloval je stejně dávno mrtvej.".
Na hudbu jsem zvědavej, u prvního pohledu na "Belus" mi taky tekla krev ze zubu a nahrávka je přitom dobrá.
|
panda | no
As vďaka za info. Prekvapenie ešte väčšie, keď si pozriete obraz celý, dole je anjel, aj niektoré iné obrazy od autora majú náboženskú tematiku, čo sa deje, žeby nám Varg starol?
Epizeuxis: ty si "Belus" nepočul? Škoda, ja som ho tiež zavrhoval a ani som naň nebol zvedavý, kamarát mi dal vypočuť ukážky cez sluchatka a že wow, to je pecka. Prišiel by som o hodne, zvedavosť nedala
|
As | Fakt krásny obal, je to inak detail z obrazu "Elégia" od W. A. Bouguerau-a - francúzsky realista, ktorý kreslil mytologické témy - http://www.bouguereau.org/
|
Epizeuxis | Ten cover se mi též velmi líbi, takový až téměř neburzumovský, evokuje mi sakramentsky romantismus. Jinak v kostech cítím, že si to stejně jako Belus neposlechnu, protože na to stejně buď zapomenu a nebo mne to přestane zajímat, jakože už nyní to ve mne nevzbuzuje zájem. Nicméně ten obal by stál za hřích... ;-)
|
panda | no
teda, tak to je ináč silná obálka tá novinka, u BURZUM by som to nečakal, zrejme pôjde o niečo z nordickej mytologie, krása. Čo sa týka novinky, dúfam, že pridá viac klávesov a ambientu, najlepšie ako hral na fantastickom "Hlidskjalf". Ako som bol skeptický z jeho návratu, teraz som nadšený. "Belus" je vynikajúce album a odstupom času sa mi páči ešte viac. Myslel som, že to bude fiasko, ale výsledok predčil všetky očakávania. Skvelé Varg
|
Mysticus | nový album Burzum
Burzum says of the new album and his style of music:
"Musically FALLEN is like a cross between BELUS and something new, inspired more by the debut album DET SOM ENGANG VAR than by HVIS LYSET TAR OSS or FILOSOFEM. The sound is more dynamic – we mastered the album as if it was classical music – and I was more experimental than I was on BELUS in all respects. Lyric wise it is similar to the debut album, in the way that it is more personal and focuses on existential issues, but the mythological undertone known from BELUS is still there. I have also included some ambient tracks – a short introduction and a longer conclusion."
I. Fra Verdenstreet
II. Jeg faller
III. Valen
IV. Vanvidd
V. Enhver til Sitt
VI. Budstikken
VII. Til Hel og tilbake igjen
|
baasil | Varg má opět "negrské" dlouhé vlasy??? To bylo keců jak byl strašně ovlivněn černošskou kulturou a že už by to neudělal. Posera
|
Kvitrafn | majster
Varg to dal dokopy akoby lavou zadnou, cítiť z toho albumu, že chuť mu nechýba a rovnako ani nápady. Odsúdiť túto muziku iba pre primitívnejšie motívy je kravina, lebo práve s podobným mottom na mňa idú "znalci" hudby zo všetkých strán, že "koľko je dobrej muziky, ktorá má úplne jednoduchý motív". Takže nejde o to koľko inovatívnosti, koľko sól tam nahoníme a aké veľké vydavateľstvo to bude vydávať ale aké je to silné. Varg nepochybil, (možno až na to intro, ktoré mi pripomína hádzanie stolnotenisovej loptičky) keď už sa môžu podaktoré sračky zo severu živiť iba svojou zašlou slávou (priznajme si,že keby Dimmu Borgir, Satyricon, Immortal, či iní nahrali to čo dnes, tak by neprerazili ani s Nuclear Blast...), tak Varg si nepochybne zaslúži pozornosti hlavne pre svoju hudbu.
|
Fenrir | Viděl jsem nějakej dokument, bohužel už jsem zapomněl název, kde prakticky pořád mluvili Necro, Manheim, Messiah, tuším že snad Fenris a ještě někdo o Euronymovi. No, nevyznívalo to pro něj moc dobře, i když Necro to pořád bral tak, že Oystein byl starej kámoš. Co se týče Varga, jeho kecy bych vůbec nebral vážně. Kdo se hájí tak dementním způsobem, jako že jeho ubodaná oběť spadla na rozbité sklo a forenzní experti asi nerozeznají rány od střepů a rány nožem, ten se navždy diskredituje ze společenství lidí, kterým lze věřit aspoň nos mezi očima.
|
Raslavien | Until the Light Takes Us
A tiež si myslím, že ten film urobí z chlapov okolo Black Circle menších bubákov ako z nich spravili médiá a dnešný "metalový bulvár" či potreba vytvárania kultu osobnosti. Prekvapil ma ale veľký priestor, ktorý dostal Varg a Hellhammerove názory na Euronyma. Ja som videl aj tie amatérskejšie "dokumenty", ktoré sa tu spomínali a tam mi to prišlo ako skôr z tej druhej strany.
|
Raslavien | Recenzia a komentáre
Veľmi dobrá recenzia, priznám sa, ja som Burzum po hudobnej stránke nikdy nemusel nejako, až na pár vecí z Filosofem a dvoch ambientových skladieb, ale tam ma k tomu lákala asi len tá kultovosť spomínaného diania okolo. Nový album mám ale akosi rád, ja v druhej piesni cítim aj feeling starých Enslaved, myslím atmosférou. :)
A k diskusii. Asi by málokto čakal, že sa téma s človekom s jasne vyhranenými názormi nezmení na propagáciu rôznych iných :)
|
Dalihrob | http://www.amazon.com/gp/product/1604815817/ref=s9_simh_gw_p14_i5?pf_rd_m=
směšné
|
cunhaval | DIO R.I.P.
R.I.P. a nikdy nekončící respekt! Srdcař a neuvěřitelnej zpěvák. První kazeta co jsem dostal v sedmi letech k vánocům byl Dio "Holy diver". Koncert v Akropolis .. a neuvěřitelně namakaná deska ex Black Sabbath - Heaven & Hell "The Devil you know" .. Breaking into heaven.. Follow the tears .. (http://www.myspace.com/heavenandhellmusic)
|
panda | no
tak ďalšia sokujúca správa. Som sa dočítal na teletexte stv pri hokeji. Smutné. Albumy s Diom v BLACK SABBATH sú celkom pekné. Tento rok akosi tá smrtka metalové legendy kosí.
|
dagon | Kurva, tak to je v riti. DIO bol jeden z mojich naveky najobľúbenejších spevákov. R.I.P Ronnie.....
|
Werwolfthron | Dio
Este umre Lemmy a kdo bude hrat rock´n´roll?
|
Mysticus | ...pred nedávnom Steele a teraz Dio:
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID;=140129
|
belial | Serafin
Ano Vikernes to cele povie sam a este viac. Nema to obdoby...Doporucujem uplne vsetky tie prispevky. Sam som si to postupne vsimal ale tuna je to krasne zosumarizovane.
|
Serafin | belial
tisíceré díky za link...dál nijak nekomentuju, není potřeba...
|
belial | Until the Liar takes us
Pekny clanok o Vikernesovych protireceniach:
http://deathrowfortraitors.blogspot.com/2009/06/euronymous.html
|
koronas | Until the light...
Myslim, ze je to dobre spracovany dokument... casto sa v myslienkach nan musim vracat k pasazi, kde Fenzir hovori o krasach Norska.... ide z toho absolutna uprimnost a hlbka. Vacsina z nas by podla mna dokazala dat taktuto "vypoved" o svojich krajinach (SR, CR) ...
|
Mikulas | Peter Steele
Tak to vypadá žel jako pravda. Četl jsem o tom jak na stránkách MTV, tak Rolling Stoneu. Ve věku 48 let zemřel na selhání srdce. RIP.
|
Werwolfthron | Projel sem tu RIP sekci a zarazilo me: Rafal "Grey Wolf"
(IUVENES / WEREWOLF / EXORCIST) - 2009.. Uplne mi to uniklo
|
Werwolfthron | Projel sem tu RIP sekci a zarazilo me: Rafal "Grey Wolf"
(IUVENES / WEREWOLF / EXORCIST) - 2009.. Uplne mi to uniklo
|
koronas | RIP sekcia
Tento webzine uz dlhe roky ma sekciu RIP, je to uvedene aj tam:
http://www.voicesfromthedarkside.de/
|
satharoth | Hej, vraj je to ozaj pravda...RIP
|
panda | TYPE O NEGATIVE - PETER STEELE
Vyzerá to, že to je pravda. Ak sa to potvrdí, je to zdrvujúce, zomrel poloboh. Snáď najhoršia správa roka. To budú preplakané noci pri "Dead Again", ach
|
funeris | uz som o tom pisal,je to pravda...
|
Mysticus | Budem kurevsky off-topic ale počul som ževraj Peter Steele z Type O Negative zomrel. Má niekto nejaké konkrétne info? Alebo je to zasa len nejaká internetová fraška???
|
Serafin | Irktus
osobně si myslím, že jo, protože je to celkem pojem a dost lidí se na Lords of Chaos odkazuje, tak nebo tak, a kvůli fotkám...ale zázrak od ní nečekej
|
Irktus | Lords of Chaos
Ináč, oplatí sa tá kniha prečítať ??
|
Irktus | to borco
Máš pravdu, pomýlil som sa. Hrať by ho mal Jackson Rathbone, ďalší z Twilightu.
http://www.roadrunnerrecords.com/BLABBERMOUTH.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID;=120512
|
borco | to Irktus
Ten fešáčik z Twilight bude hrať Kurta Cobaina :). S tým Vargom je to snáď len zlý vtípek :)
|
Mysticus | Fajny dokument, som spokojny... clovek sa podozveda veci priamo od dotycnych osob. Varg nemal chybu ked rozpraval zazitky ala conflakesy a nahravanie albumu ;)
Fenriz kapitola sama o sebe, borec a maniak, musi to byt fantasticky clovek. Inak mohol by si obcas v byte trochu upratat :)
|
As | Fakt výborný dokument, bez senzáciechtivých blbostí a hlavne sa tam človek dozvie niekoľko nových vecí... Tiež ma pri tom chytila riadna nostalgia, v mojom prípade na rok ´97 keď som ako malý fagan sedel so starším bratom v izbe a nadšene sme počúvali licenčné BM kazety od Mystic Productions... krásne naivné časy :)
|
cunhaval | Až nás světlo oslepí
Já byl nejdřív malinko zklamán. Přeci jen, když už jste viděli Satan rides the media, True Norwegian Black Metal, The Misanthrope .. ale všechny ty gagy a hlášky:)(Varg je novej Chaplin, Immortal hodně cool:).. dost dobrý jsou oba díly Global Metal (hlavně druhej). "..50 kronen.. but it can recorded - fuckin´sweet"
|
Fastred | Jo, je to uplne jina mentalita.
Kdyz sem minulej duben byl v Norsku, fakt sem se nasmal, kdyz sme se u jedne rodiny u snidane bavili o Satyricon. :) Ne, ze by to poslouchali, ale vi, o co jde.
|
Einsk | Film je super. Úplně mě vrátil do doby cca 9 let zpátky kdy jsme byli tímhle úplně posedlí. Je to kult tahle severská stará scéna.
|
Irktus | Varg
...and he found Dead dead in the bed...
Zatiaľ asi najlepšie spracovaný dokument. Som zvedavý či sa nakoniec uskutoční natáčanie filmu o Vargovi. Hrať by ho vraj mal Twilight upír Robert Pattinson, len neviem čo je pravda.
|
Fastred | xx
Řízl se přesně, jak říkaj doktoři, po směru... To není to teenagerský sebepoškozování, co lidi ukazujou ve škole, heh. Je to PAN hudebník a je vidět, že je fakt fanatik.
|
Vilozof | Mimochodom uz je to cele aj na youtube.
Ten zaver s Frostom je uzasny: http://www.youtube.com/watch?v=Bx1WStMAkNk - minuta 3:53
|
xx | Fastred
ano, presne tak. priletel do talianska, aby to tam predviedol. pravdepodobne to bolo spojene aj s nejakou vystavou...
|
Fastred | cunhaval
Fenriz je ale zajímavej průvodce, celkem jsem se nasmál. Sympatickej chlapík.
Frost v letadle... ten pohled malýho kluka vedle :D
|
cunhaval | Nejlepší je, jak se v Helvete shopu dohaduje Varg s Fenrizem, jestli jsou cornflake lepší křupavý, nebo rozmočený v mlíku:]Immortal jen říkaj, že se se všema znali, ale v ničem nejeli.A že si to Varg posral..;], že jinak to byl nadanej chlapík..(což už zase dokazuje)Frost v letadle ujde--
|
Fastred | Ja to trochu nepochopil; on letel do Italie na nejake takove vystoupeni? Sem nevedel, ze neco takoveho existuje :D. Ale musim rict, ze on namalovanej vypada fakt jak DEMON!
|
xx | to frostove "umelecke" vystupenie bolo velmi zvlastne :) celkovo som mal pocit akoby zabermi s frostom chceli ukazat, ze niekomu ide len o vizualnu stranku black metalu.
|
Fastred | Rozumět je tomu celkem dobre, jen Immortal kluci huhňaj :). Jinak ale fajn, člověk se dozví něco, co snad byla i pravda :)
|
satharoth | Paradny dokument, vela zaujimavosti sa clovek dozvie... Vargovi je najlepsie rozumiet, zisli by sa ale aspon anglicke titulky
|
Fastred | Divnej až ujetej. Já vedle toho člověka stál v Norsku v muzeu a jde z něj respekt, je vidět, že tim žije, takže všechna čest.
Myslím, že spoustu lidí ten film nadchne stejně jako potěší, ale je to zajímavý.
|
cunhaval | Until ..
Na to, aby si někdo dal práci s CS titulkama je to dost minoritní záležitost. Kdo viděl SATAN RIDES THE MEDIA, nebo True Norwegian Black metal zas tak překvapen nebude. ale závěr s Frostem je fakt divnej:) To vzájemný posuzování se hlavních perzon je zaujímavý. Čert ví, jak to tenkrát doopravdy bylo.
|
Fastred | Vcera sem na to mrkl, sice nic moc kvalita obrazu, ale clovek se dozvi nektery zajimavy veci. Frost je celkem blázen :)
|
Dejv | Until the light...
Kdyby k tomu někdo našel české titulky, hoďte sem prosím odkaz.
|
cunhaval | Until the light take us
Konečně online. Přez vyhledávač Pyrátské zátoky např. Takže to bude za chvilku všude. Jdu na to:]
|
paet | funeris: možme to rozobrať niekedy pri pive... ;)
|
funeris | neverim vlastnym usiam.akoby som sa preniesol o 15 rokov spät.vobec som nemal v umysle tento album niekedy pocut a to by bola velka chyba.cisty,neposkvrneny Burzum,tak ako som ho miloval.
|
koronas | cunhaval
Vdaka za umiestnenie toho rozhovoru sem, spark si nekupujem, tak som rad, ze som sa k tomu takto dostal.
|
satharoth | Skvely rozhovor, si kupim Spark zrejme kvoli nemu ! A Belus ? Jednoducho skvost, dokonalost ! Nie som uz par dni schopny pocuvat nic ine, tak ako ma pred rokmi dostal kazdy jeden pocin Burzum, takisto ma zasiahla novinka...
|
panda | no
ja si tiež myslím, že to je celkom výborný rozhovor. na stručné a zväčša všeobecné otázky sa Varg s akýmsi stoickým kľudom celkom pekne rozhovoril. Nemôžem si pomôcť, ale z rozhovoru cítiť akoby bol absolútne vyrovnaný, rozhľadený a vedel, čo chce a vedel o čom rozpráva (hlavne ked to porovnám zo starými rozhovormi, čo behali po nete, je otázne nakolko ony boli autentické, či presné), akoby už bol usadený a chcel mať len pokoj. Čo teraz? No budem musieť oprášiť staré digipacky "Hvis Lyset Tar Oss", "Filosofem", "Daudi Baldrs" a kazetku "Hlidskjalf" a objavovať tajomstvá tohto nevšedného projektu. Fotku tam má tiež prefektnú, tá vyšla skvele.
Čo sa týka nového SPARKu, prekvapil. Rozhovory ešte s AUDREY HORNE, GORGOROTH a špička s frontmanom PRIMORDIAL o BATHORY, no radosť čítať.
Čo sa týka "Belus", elitný návat. Úprimne som nečakal nič. O to som viac prekvapený. Návrat do dob "Filosofem" s niektorými prekvapujúcimi prvkami. Výborná atmosféra, dobre nastavané skladby, prefektné gitary. Čo viac chcieť, a hlavne tá krásna atmosféra
|
Vilozof | Podla mna tiez fajn rozhovor :)
|
dagon | Serafin
No neviem, podľa mňa je tento rozhovor relatívne v pohode. Ak to porovnám s výplodmi typu Marduk, tak určite.
|
Serafin | díky za rozhovor...spark jsem neměl v ruce několik let koukám, že jeho "kvalita" se nijak nezměnila...Kristián si defekuje do úst jako vždycky...a obvzlášť rád jsem, že konečně objasnil, kdy vyšel Transilvanian Hunger...až do dneška jsem si to myslel špatně
|
xx | cunhaval
cunhaval | rozhovor Spark
Nejsem teď žel u scanu - tak jen fotografie
rozhovoru z aktuálního Sparku:]
http://leteckaposta.cz/674333792
|
panda | no
tak v SPARKu by som teda rozhovor s BURZUM nečakal, a dosť zaujímavé odpovede Varga
|
sventevith | Sťahovanie
Absolútne súhlasím! Je choré, ak recenzent (v predmetnom prípade skôr štvavý pamfletista) nabáda čitateľov k porušovaniu autorských práv a duševného vlastníctva autora diela. Priznám sa, že Belus som si pred jeho vydaním stiahol, ale v tej dobe som už mal predplatený originál a od 2.3. ho mám fyzicky vo svojej zbierke. Sú kapely, ktoré nemusím, ale nabádať niekoho, aby kradol ich hudbu, to by bolo pod moju úroveň.
|
dagon | andrej
1000% súhlas. Ak niekto dnes nabáda na sťahovanie hudby, zajtra to kľudne môže byť iná forma kradnutia. Pretože nič iné ako krádež to nie je.
|
andrej | mortem
tak po dlhej dobe som sa rozhodol vyliať tu svoje názory. V prvom rade chcem mortemzine pogratulovať k vysokej kvalite odvádzanej práce o čom svedčí aj táto recenzia a tiež akási tolerantnosť v reakciách čitateľov pretože aj keď sa tu názvy rôznia tak neprichádza k zbytočnému napádaniu, čo svedčí o uberaní sa mortemu smerom k inteligentnejšiemu čitateľovi, alebo možno len stárneme. Koronas, ďakujem za tvoje upozornenie na to ako sa dá recenzia napísať zle.
A k Vargovi: sme si skutočne istý, že všetky jeho predchádzajúce vyjadrenia z väzby pustené do éteru skutočne povedal on? To len na okraj. Tvoru Burzum mám rád ale nikdy som to nijako nepreháňal a na nový album sa teším, zatial som ho nepočul, čakám kým mi príde originál, a na rozdiel od toho vymetenca ktorý v inej recenzii nabáda k sťahovaniu a napaľovaniu, tak hovorím skôr naopak, kupujtre origináli a nielen Burzum inak nebudete mať čoskoro čo sťahovať.
|
frost666 | Materialismus jsem myslel to, že se tito jedinci dívají na svět beze všech příkras a berliček. Vše tak jak je, pokud možno vysvětleno vědecky. Protože ten kdo si rád "zacestuje", proti drogám nic nemá. Už roky přemýšlím, co je komu po tom, co dělá druhej. Jak to někoho přímo rozpaluje do běla, když se mu druhej nepodobá a je někde jinde. pokud se to netýká vyloženě mě, tak kde je problém? Že to někoho semele? Zavřite hospody, zakažte cigára, klobásový jed taky zabíjí, co nezdravý stravování?
|
Epizeuxis | Drogy
Tak tady bych se mohl pod frosta podškrábnout. Ono se stačí podívat do literatury nebo mezi malíře. Navíc ono to užívání drog a jakýsi ideál síly je docela relativní. Máš spoustu geniálních umělců, kteří třeba nic neberou. Pak máš spoustu dalších elitních lidí, kteří drogy používají jako experiment/únik/oporu pro svůj psychický stav. Je to jev značně patologický, ale naprosto pochopitelný. Skutečně záleží na člověku, jeho osobnosti, psychice a vůli. Nehledě na to, že odvráceným ostřím geniality je šílenství úpadek. Nadruhou stranu, sebevětšímu antitalentu droga k vytvoření mistrovského díla nepomůže.
|
Serafin | frost666
ne, že bych s tebou v drtivé většině nesouhlasil...ale co má vztah k drogám co dělat s materialismem? rozhodně bych se za materialistu neoznačil, drogy rozhodně neodsuzuju, pokud je danej člověk dokáže využít, ale jsem sXe...(a ne, že bych z dob dřívějších účinky drog neznal víc než dobře)tak by mě zajmalo, jak jsi došel k materialismu...? ;-)
|
frost666 | Drogy(kromě piva, kořalky, kafe, čokolády, čaje...) neberu, ale mám k nim jedině pozitivní vztah. Ale souhlasím z Dejvem, že kde není talent, tak nic nepomůže, naopak tolik nádherných věcí, co vzniklo v umění pod jakýmkoli vlivem, je strašně moc. Dá se říct vše podstatné. Proti jsou podle mě víceméně ti, kteří neokusili pořádnýho rauše a na svět hledí čistě materialisticky. Nebo je to jinak? Žebráka v lidským balení semele všechno, ale ČLOVĚKA? Toho nedostane nic.
|
Paimon | kto z nás by si nedal dáke to LSDčko, ved aj vikingovia jedli muchotrávky ked išli do boja :-D
|
Serafin | As - zajímavá záležitost ohledně Veles, díky...koukám, že pokrytectví některých hrdých válečníků opravdu nezná mezí...tripem za bílou rasu!
|
Dejv | Drogy
Myslím si, že black metalisti nefetujou o nic více ani méně než je průměr. Ikdyž je mnoho z nich rázně proti (ale to najdeme klidně i v POPu)... A co se týče hudby složené pod vlivem drog -> moc takové hudbě nevěřím. Koneckonců talent tam musí byt, droga může učinkovat spíše jako stimul. Jak už je jedno někdo antitalent na skládání hudby, drogy mu k tomu nepomůžou.
|
As | a že sa to môže stať dokonca aj u pravicovo zameraných kapiel, toho je dôkazom tento rozhovor s Veles: http://www.mourningtheancient.com/veles.htm
|
KenedZ | Dle méno přesvědčení tak polovina lidí co hrajou bm, nebo se točí kolem kapel, holdují lehkým přírodním drogám. Až na to že se to v těhle kruzích moc oficiálně nenosí, tak je to považováno v podstětě za tabu. A z těch "hvězd" BM je docela velkým uživatelem již tvrdších narkotik třeba Nattefrost.
|
sventevith | As
Ok, ďakujem za informácie ohľadom junkies. :-) Presne tieto kapely práve nepočúvam. S výnimkou Attilu na albumoch kapely Mayhem. Možno z toho plynie moja nevedomosť o nich.
|
As | No, ak si pod pojmom fet myslel inhaláciu tak pravý feťák bol iba Dead s havranom :-) Narážal som napr. na samotného"otca" black metalu Quorthona o ktorom sa šuškalo všeličo (aj keď samozrejme si to o ňom mohol niekto vymyslieť), nórsku kampaň Never stop the madness (plus vyjadrenia k tomu - napr. booklety Mysticum "In the streams...", Gorgoroth "Antichrist"), známa je obľuba členov Blasphemy a Beherit v drogách, Attila Csihar tiež nie je práve asketicky založený... atď.
|
sventevith | A ešte ku tomu fetu. Ktoré kľúčové osobnosti BM fetili? Viem o Deadovi a mŕtvom havranovi. Ale iné osobnosti mi akosi unikli...
|
sventevith | As
Asi to bude tým, že Varg feťák nebol a nie je, a že, keďže mám na fet svoj názor, tak ľudí, ktorí fetujú, odsudzujem. Je mi šum a fuk, že nejaké kľúčové osobnosti fetovali/ujú, pre mňa to nie sú bohovia a kľudne poviem, že sú to úbožiaci na úrovni Boba Marleyho. Podobne ako Euronymous, bol to náslinícky chorý jedinec, ktorého nie je škoda. To som uviedol iba ako príklad. A tí vyznávači tretej ríše.. No, pravda je taká, že tzv. tolerantní antifašisti sú vždy prví, ktorí chcú niekoho strieľať a posielať do väzenia za odlišný názor. Takže je to 1:1.
|
As | Ohľadom tej politic. korektnosti úplne súhlasím, v dnešnej dobe je to v stále viac chorých rozmeroch a stále viac ľudí si necháva dobrovoľne vymyť mozog pseudopravdami z médií. Čo mi je však divné je to, že sa pojmami ako sloboda prejavu oháňajú často ľudia, ktorých politickým vzorom je 3. ríša, ktorá si so slobodou prejavu príliš netykala. Neukazujem teraz na nikoho prstom, ale je to veľmi častý jav. A tiež mi príde zvláštne keď fanúšik black metalu používa vyčítavo pojmy ako "feťáci", pričom kopa kľúčových figúr tohto žánru boli feťáci ako vyšití.
|
sventevith | to koronas
koronas: Áno, samotná recenzia je výborná, je ku hudbe a je najmä o hudbe. Práve kvôli tomu som reagoval na ten "povinný" prvý odstavec, ktorý to celé kazí. Ja osobne som proti politkorektnosti, je to obyčajné slobodu prejavu obmedzujúce svinstvo. Všetci sa trendovo najprv vykecajú o tom, aký je Varg zlý nácko a rasista, aby sa vyhli tomu, že ich nejaký hysterický bastard z ĽPR označil za náckov a rasistov. Ja neviem, ale takýto strach prejaviť svoj názor, to s demokraciou a slobodou prejavu nemá nič spoločné. Práve kvôli tomu by som tento odstavec úplne vynechal. A nech si feťáci hovoria, čo chcú, nie je nikoho povinnosť verejne dokazovať jediný prípustný správny názor. Mne osobne je absolútne jedno, čo si kto myslí o ostatných ľuďoch, ak má rád mňa. A toto Varg robí. Má rád Slovanov, tak mi je úplne ukradnuté, aký má vzťah ku iným etnikám. Áno, čítal som "recenziu" na Belus na jednej nemenovanej stránke, písal to akýsi V-Dur. Tento človek je absolútne primitívna ukážka vypatlaného propagandou vymytého mozgu.
|
LordOwl | Když se teda vyjádřím jenom k hudbě, tak ta je fakt příjemným překvapením, čekal jsem že se bude ubírat úplně jinam. Nemám to moc naposlouchané, ale pamatuju si že jedna skladba tam byla jak vystřelená z Det som engang War. Takže jsem rád, že Grischnack drhne furt to samé :-)
|
koronas | Rozhodne je recenzia na morteme napisana dobre, n-nasobne lepsie ako "nadhladovy" styl pisania na inej stranke :-)
S predchadzajucim prispevkom suhlasim, tiez nechapem naco sa niektore veci dookola riesia, ked vsetko je "cierne na bielom" na burzum.org, pripadne vo volne stiahnutelnom Vargsmal.
|
Vilozof | sventevith
Ahoj,
dik za nazor. Ten uvod som povazoval len za take povinne uvodne blabla, ja riesim hudbu. Zvysok recenzie je o hudbe.
Ospravedlnujem sa za kiks prokuratura vs. sud.
Recenzie na morteme nie su platene a nesnazim sa a kludne mozem povedat povedat, ze nikto z mortemzine o ziadnu propagandu, nech to uz znamena cokolvek :)
|
sventevith | Fajn recenzia
Fajn recenzia až na ten prvý odstavec, kde sa už notoricky rozoberajú Vargove postoje ku dnešnej spoločnosti. Neviem, či recenzenti sú za to platení, ale príde mi to zvláštne. Každý má právo na svoje názory, tak neviem, prečo sa tu stále rozoberá to, že Varg je orientovaný proeurópsky (nie pro EU, nemýľme si pojmy). Či nie sme všetci Európania? Ja som Slovan a vôbec mi nevadí, že nás ma Varg rád, práve naopak. A ešte jedna vec: prokuratúra tresty iba navrhuje, súdia súdy, takže Varga odsúdila nie prokuratúra, ale súd. A odporúčam si prečítať Vargove práce na burzum.org (vrátane interview), Varg svoj vzťah ku národom Európy nemenil. Takže nezavádzajme polopravdami a propagandou.
|
cunhaval | Jasný, může být.Já jen-že vlivnej a citovanej je často.Ten jeho fajt na smrt je dost nechutně popsanej v kapitolce Euronymous na Burzum stránkách, je to ekl.Moc se mi nelíbí, že se ho na to v rozhovorech neptaj.Darkthrone dotazy na svou Arisk minulost taky vždycky vtipně přejdou.. Já bych jako prga v depressive hlasoval pro Strid ..
|
belial | serafin
Absolutny suhlas s poslednou vetou!!!
|
serafin | no, Kvarforth by tě hnal, když vezmu, jak si tady kdys honil triko, že s depressive/suicidal blackem přišli Shining...:-D a když vezmu hrdý fotky Mayhem pod třetiříšskou zástavou, počáteční značně "NS-leaning" postoje norskejch a švédskejch persón a k tomu Absurd, ani to nsbm bych zas až tak neviděl...upřímně si myslim, že BM jeko takovej by se bez něj obešel...a že kdyby střet Euronymous vs Varg bejval byl dopad opačně, bylo by líp...
|
cunhaval | Všechny tyhle Arkony, depressive blackmetaly,nsbm hnutí a ani tenhle web by bez "burzumáka" nebyly.A právě vzhledem k imbecilním ideologiím-které se V.jal kázat-je dobře, že zahýbal kultem vlastní osobnosti a novou tvorbou se z ikony stal opět jen postavou z masa a kostí, která bude všedně hodnocena recenzenty a fanoušky.Mier
|
dagon | Ja som od tohto albumu neočakával vôbec nič a vo výsledku som viac ako príjemne prekvapený. A ako som už niekde písal, nemôžem si pomôcť, ale prvé dve skladby mi miestami pripadajú, akoby vypadli z nového albumu BEHERIT.
|
cunhaval | Intro je jak když graffiťák chrastí sprayem.Po neuvěřitelném návratu Masters Hammer, neméně uvěřitelný návrat totální ikony a jednoho z hlavních hybatelů druhé vlny black metalu.Vrahouna vrahounskýho.Místy by skladby mohly být kratší, místy bych uvítal ambientní plochy. Kaimadalthas nedstigning a Sverddans jsou nečekaný pecky.Když si člověk udělá hodinovou procházku po vřesovištích, příjemně se to poslouchá.Holt nám tenkrát bylo méně a starý nahrávky měly strhující a omračující efekt-posílený příběhy o vraždách a vypalování.Dneska je svatá norská trojice jinde..a my taky řešíme dospělejší věci.Ale jak říkam, ta náladička tam pořád trochu je.Oki,Oki,skúsitě?
|
frost666 | Nemyslím, že by to byl jakýkoli návrat. Je to jinde. Hodně pozitivní, melodie chytlavé. To není moc typické. Co je typické a nižádný následovník to nedokázal, je mrazivost a uvěřitelnost. Fošna se mě líbí!
|
Andrew | Andrew
ten úvod znie ako pingpong loptička a záver ako stokrát omielaná pesnička :D Tento návrat je absurdita, Varg má voči Nórsku pekelný peňažný dlh... Názov Burzum sa dobre predáva... tu je dôvod na novú albumovú zlátaninu... sorry môj názor...
|