| 15. 03. 2010 16:44 |
| Pre vsetkych som si prichystal demonstraciu: http://soundcloud.com/vilozof/nokt-vs-69-eyes , aby vedeli, co presne mame namysli :)
Je tam mala obmena, ale prakticky je to to iste, aspon mohli bicie vyraznejsie pomenit, ale uprimne, neviem si predstavit ine bicie v tomto parte. Prva cast toho tracku na soundcloud je 69 Eyes a druha je Nokturnal Mortum. Chcel som este spravit mix jedno cez druhe, ale nevedel som to presne napasovat, aby to nezneslo ako gulas :)) |
serafin |
| 15. 03. 2010 13:46 |
| všechno sakra skoro stejné...osobně v tom rozdíl slyším, ok, podobně to zní, nicméně, vzhledem k zákonitostem, který v hudbě platí, by bylo s podivem, kdyby se někde něco "sakra skoro stejnýho" nenašlo...a že by se NM inspirovali zrovna u týhle kapely se mi moc nechce věřit, spíš bych to viděl oboje založený na některej ze starejch prog/psych rockovejch věcí, protože už při prvním poslechu Valkýry jsem měl pocit jakýhosi lehkýho deja-vu, heh...jinak, spíš bych poukázal na "okultní náhodu" danýho alba od 69 eyes, a to skladbu Graveland...to už přece určitě nemůže bejt náhoda... |
Dejv |
| 15. 03. 2010 13:29 |
| Tak jsem si to poslechnul a nechce se mi věřit, že by to byla náhoda.Kytary, basa, bici všechno sakra skoro stejné.... ale co, však hodně kapel použila v různých skladbách cizí melodie, ale ne ve smyslu vykrádání. Těžko říct, chtělo by se na to osobně zeptat NM. |
panda | no
| 15. 03. 2010 13:04 |
| taká jemná haluz. Kamoš Deadwind mi hodil album THE 69 EYES - Blessed be (kapelu som doteraz nepoznal), až si všimnem skladbu "Wages Of SIn", a je tam priam identická pasáž ako na tomto albume NM v skaldbe Walyria, zvlášte, neviem čo si mám o tom myslieť |
Vilozof |
| 4. 02. 2010 11:58 |
| No vsak, ked ma to bavi, tak to riesim do posledneho puntiku, nie? :) |
Honza |
| 4. 02. 2010 11:46 |
| Já se divim, že vás ta hudba muže ještě bavit, když jí dekonstruujete do posledního puntíku... zvuk bicích, výkon bubeníka, maličko ujetej vkon klávesáka, kytaristy apod. ... Ste normální??? Sednu si, pustim a nechám se unášet ne? a neřešim furt ptákoviny... :-)) Je to geniální!! |
Vilozof |
| 4. 02. 2010 9:49 |
| Ja by som to solo zaradil do kategorie "nahodna poloimprovizacia" :)) |
luparius |
| 4. 02. 2010 9:32 |
| Na tom DVD mi příjde ta skladba Valkyria v druhé polovině trošku jiná než na finálním albu a souhlasím, že druhý kytarista hrající sólo tam chvílemi vyjde trošku z rytmu. |
Vilozof |
| 4. 02. 2010 9:32 |
| Aha, takze oprava, tie dobre vokaly si dava klavesak: http://www.youtube.com/watch?v=w2xJY0qvz1M&feature;=related Tu to dobre vidno. |
Vilozof |
| 4. 02. 2010 9:26 |
| Som si pozrel nieco na youtube: http://www.youtube.com/watch?v=RYN2a81u8rE podla mna tu je to super az na falosny, tusim, ze toho gitaristu napravo cisty vokal, ktory to obcas kazi. Este, ze ten napravo to odspieval uplne bravurne.
No a este to solo je odfusovane... Ako som podotykal tym predoslym prispevkom, tak tie sola im nahravali hostia. |
wburn |
| 3. 02. 2010 23:24 |
| ...nemá cenu vypichávať nejaké konkrétne momenty, keď ich je dosť...podľa DVD by som si dovolil tvrdiť, že to nezahrajú na 100%, ale to málokto :-) a ten Amorphis, presne som ho mal na mysli :-) |
Honza | trika a mikiny
| 3. 02. 2010 13:06 |
| Zde najdete originál trika a mikiny k aktuálnímu albu: http://www.werewolfshop.cz/
samozřejmě taky CD´s ... |
panda | wburn
| 30. 01. 2010 20:00 |
| skvelé, že si spomenul SIRRAH "Did Tomorrow Come", absolútne originálne geniálne dielo, ktoré možno jedine odporučiť. Čo som sa ho napočúval a stále baví. |
Vilozof | Morbic
| 30. 01. 2010 16:45 |
| Zvyknem byvat vcelku uchylny na nepresnosti. Vacsinou si skorej vsimnem gitary, ako toto. Mohol by si konkretne uviest nejaku minutu, kde to je s tymi bicimi pocut?
Inac. Ohladom tych skladatelskych vs. hracskych schopnosti, tak ked si vsimnete na MA: http://www.metal-archives.com/release.php?id=257430 vela sol a gitarovych partov nahravali hostia na albume. Nepovedal by som vsak, ze si to nebudu vediet po sebe zahrat nazivo... |
dagon |
| 30. 01. 2010 14:10 |
| Inak zaujímavá je aj pasáž (okolo 4 minúty) v skladbe My Dream Islands. Tie klávesy akoby vypadli z albumu Tales From The Thousand Lakes od Amorphis. |
dagon |
| 29. 01. 2010 20:45 |
| Ja už som to tu písal. Pre mňa jednoznačne naj album posledných 5 rokov... |
wburn |
| 29. 01. 2010 20:15 |
| absolútny súhlas s Morbivodom, bicie sú kus strohé a také začiatočnícke, nepopieram, že sa dotyčný snažil, ale hudba samotná by si zaslúžila oveľa schopnejšieho a nápaditejšieho borca...A s tými nepresnosťami, to snáď ani nepotrebuje komentár...Proste tu ide o to, že má niekto očividný skladateľský talent, ktorým vyvažuje svoje podpriemerné hráčske schopnosti... Osobne to u tejto kapely tolerujem už od ich vzniku a budem v tom pokračovať ďalej:-) ale málokomu by som to odpustil...Momentálne to dosť počúvam a nachádzam aj slabšie momenty, ale vcelku som spokojný...Točím to spolu s poslednými Leprous, Orphaned Land, Ihsahn, Jelonek, Reciprocal a famóznym albumom Sirrah "Did Tomorrow Come" stále dookola a tak nejako mi to celkom stačí už cez dva týždne... Ani si to človek neuvedomí:-) |
kverd | Voice of Steel
| 29. 01. 2010 19:42 |
| Já si tu desku pustil tak 6x a dál mě to už vůbec nebaví, vůbec nemám chuť se k tomu vracet - uznávám, že to je velkej pokrok dopředu a tak, ale mě to nijak nezasáhlo, s NM jsem osobně skončil u desky "Goat horns" (mám tu verzi od The End) a tu doteď miluju, ale ostatní alba už mě neberou. Když chci black s vlivy PF pustím si NACHTMYSTIUM a jako bonus ani nemusím řešit dilema hudba vs názory. |
panda | morbivod
| 29. 01. 2010 18:04 |
| tie bicie mi nejak nevadia. Nie je to zlé. S ostatným súhlasím, mám pri určitých veciach radšj horší zvuk, príliš sterilné veci nerobia dobrotu. A hlavne sa podpisujem, čo si napísal o atmosfére, tá je skutočne fantastická (pri hudbe je to u mňa jeden z najdôležitejších činiteľov) |
morbivod |
| 29. 01. 2010 16:24 |
| panda: Jen malá poznámka, album má fantastickou atmosféru, to nepochybně, ale konkrétně bicí bych moc nechválil. Líbí se mi takový pološpinavý zvuk. Je tam snaha hrát ty rockové kudrlinky v některých skladbách, jenže zahrané jsou nepřesně, až příliš nepřesně. Přesto celému albu vládne atmosféra, kterou ty bicí nepoškodí. |
Dalihrob |
| 29. 01. 2010 15:45 |
| Serete mě. úspěšně jsem to tohle album ignoroval, ale jak to tady čtu, tak si to musím poslechnout |
panda | no
| 29. 01. 2010 15:15 |
| Už aj napočúvané, tak sem hodím pár osobných nezmyslov. hehe.
1. FLOYDi - ja viem, je to otrepané, ale minimalne v dvoch skladbách ich vplyv citiť. To je fakt. nemyslím, že NM ich kopírujú, či hrajú ako oni na gitary. Ale jednoducho trocha to jemné otretie tam cítiť. Nie som žiaden expert na art rock ani progresívnu rockovú hudbu, ani jej nerozumiem, poznám viac tak trocha RUSH, či dačo z YES. A PINK FLOYD mám najradšej príjemné poprockové pecky "A Momentary Lapse Of Reason" a "Division Bell", hitmi nabité (neskutočné "Poles Apart" či "Learning To Fly"), pompézny zvuk, bombastická produkcia. Naroti všobecnej obľube u ich fanúšikov, ktorí zväčša preferujú ich rannú psychedelickú tvorbu. 2. Obálka - je dosť klíšovitá, avšak celkom pekná. Pozeral som nejaké obrýzky toho autora a celkom pekné (snáď je to on). Prekvapivo mi však hudba neevokuje pohanské bitvy, staré časy či chlad ocele. SKôr astrálnosť, kozmos, súhvezdia, vesmír, hviezdny prach. Už na "Weltanshanung" boli dosť ťažké náznaky kozmu v posledných dvoch inštrumentálnych skladbách, či geniálnom "Stardust". 3. Inštrumentálne vlastnosti - normálne sa čudujem ako hráči tejto kapely vyzreli. Geniálne gitary, chvíľami mi stojí rozum. Exkluzívne klávesy, bicie iná planéta. Ked porovnám tak mnohé hviezdy (najmä toľko ospevované, hlavne z Norska, či aj jedna v Poľsku by sa našla) vyzerajú oproti hráčom z NM ako škôlkari. 4. Samotné album - obrovské prekvapenie. Nič som nevedel a zrazu prídu s fakt albumom, na ktoré sa bude dosť dlho spomínať. Dielo hodné géniov. Minimálne jedno z top 10 desaťročia. Hráčsky vyzreté, výborne koncepčne usporiadané skladby (hymny). Nie sú to typické sloha, refrén, sloha, refrén, solo, refrén, ale výborne napadité skladby, ktoré nenudia a stále sa dá v nich nájsť dačo nové (v tomto bola dosť dobrá napríklad ANATHEMA) 5. Odkaz BATHORY - jendoznačne si myslím, že je to aj pocta tomuto velikánovi, ten odkaz je neprepočuteľný |
Vilozof |
| 27. 01. 2010 19:09 |
| Za den tento album vypocujem minimalne 3 krat a stale ma bavi. Neskutocne dobre! |
dagon | luparius
| 23. 01. 2010 14:00 |
| Obal pripravovanej reedície je fakt dobrý, tiež sa mi páči. Aj keď na môj vkus dosť zaváňa Immortalom. |
luparius |
| 23. 01. 2010 11:13 |
| Obal Jasmuz se mi taky moc nelíbí, naopak cover připravované reedice Ve hvozdech+Synové lesů je svoji jednoduchostí velmi vydařený. |
dagon |
| 23. 01. 2010 7:30 |
| No ja neviem.... Podľa mňa to zase nie je až také zlé a hlavne úplne to korešponduje s textovou stránkou. |
Paimon |
| 22. 01. 2010 23:34 |
| máš pravdu Belial horší obal som už dávno nevidel. úplné zlééé celé ako to je!!! čo niekoho motivovalo k vybratiu tohto? |
belial |
| 22. 01. 2010 20:53 |
| :D ako ten Trollech obal je nacisto desny. Nieco tak zle som fakt davno nevidel :D |
Thom666 |
| 22. 01. 2010 19:52 |
| nové album je naprosto fantastické, jen škoda toho obalu, je to vážně strašný kýč..ale co naplat, podobně nešťastný obal zvolili u své novinky i Trollech "Jasmus", táké hrůza:( naštěstí pro mě je důležitější hudba, než přebal CD |
dagon |
| 22. 01. 2010 12:57 |
| Neviem, mne sa obal páči. A hlavne vnútro bookletu to vylepšuje. Tá grafická úprava každého songu je geniálna. |
AllfatherCech | VOS
| 20. 01. 2010 18:00 |
| Tohle bych od NM necekal, nahodne jsem jednou prisel k Lunar poetry - taky pecka, voice of steel mi vyrazilo dech, neustale mi v usich zni "Ukrajina", taky mi nekdy pripominaji moonsorrow a dneska to prirovnani ctu dokonce v recenzi :D....skvela prace |
Raslavien | Voice of Steel
| 19. 01. 2010 21:46 |
| Priama úmera medzi gýčovitosťou obalu a kvalitou hudobnej nahrávky :) Z ukrajinských kolegov by sa mnohé telesá undergroundu mohli poučiť, napríklad jeden taliansky poliakogermán ;) |
luparius |
| 15. 01. 2010 16:28 |
| Lahůdka toto album. Osobně jsem nečekal, že NM dokážou ještě takhle překvapit. K obalu bych jen dodal, že sice celkový námět může působit kýčovitě, ale porovnám-li to s jinými, tématicky podobnými covery, tento patří rozhodně k těm vydařeným. |
Vilozof |
| 15. 01. 2010 9:23 |
| Uz si myslim, ze je tato debata o natahovani strun uzavreta :). Snad :). |
dagon |
| 15. 01. 2010 6:51 |
| Tak neviem....dohadovať sa či s naťahovaním strún prišiel ten, alebo onen...Môj štvorročný syn minule chytil gitaru a jediné čo ho napadlo bolo naťahovať struny...Asi na to prišiel on. Ako poznamenal As, neiekdy to tu až podozrivo zaváňa Metalopolisom. |
wburn |
| 15. 01. 2010 2:25 |
| :) as :) sorry za offtopic... |
As |
| 14. 01. 2010 23:28 |
| OK, posledný krát odpisujem, nemyslím že niekoho baví čítať tu tieto nikam nevedúce strety názorov. 1."za najväčších odborníkov na hudbu sa považujú tí, čo hudbe ani moc nerozumejú:)" 2."A najtrápnejšia mi prišla poznámka o vyslovene čiernom prvku vyťahovania strún v muzike." - naozaj si necielil na nikoho a na nič? A rozhodne som nemal v pláne urážať ťa, iba som reagoval sarkasticky rovnako ako ty na mňa. Skús trochu odfučať ego, aby ti netrčalo von z košele ako niektorým diskutujúcim na Metalopolise. Peace :) |
wburn |
| 14. 01. 2010 22:56 |
| :) as:) tlieskam tvojej vtipnosti...zrejme nevieš čítať "medzi" riadkami mojich príspevkov, vyplýva to z tvojej reakcie, ktorá je úplne zcestná...pokus o urážku príjmam, ale bol to naozaj len pokus, druhý krát skús naozaj pochopiť, že som necielil na nikoho názor, len som prezentoval svoj názor... |
As |
| 14. 01. 2010 14:15 |
| Ďakujem pánu w-burnovi za odborné osvetlenie a ospravedlňujem sa že som si dovolil niečo napísať k téme. Zaujímalo by ma kto to naťahovanie strún používal pred vznikom blues a vôbec z čoho čerpali rockoví gitaristi 60. a 70. rokov :) A jednoznačne, Pink Floyd je jediná kapela tej doby ktorú poznám. Stačí si pozrieť môj profil na last.fm :) |
Vilozof |
| 14. 01. 2010 13:28 |
| Ad. prirovnanie k PF:
Ano, ja viem, ze to nie je to iste, ako PF, ze PF je uplne ina hudba, preto sa to vola, ze PRIROVNANIE :)). Proste Pink Floyd je mierkou a pre mna najzasadnejsou a najoblubenejsou kapelou v tomto zanri. Uvediem takyto priklad, ze: Ked nejaky recenzent blues rocku bude recenzovat nejaky album, v ktory bude strasne turbo experimentalny a bude obsahovat blast-beaty (cisto fiktivny priklad :))), tak tiez v klude moze napisat, ze sa mu to podoba na MAYHEM, lebo je to jedna z najznamejsich kapiel v zanri. Aj ked tie blast-beaty mozno zneju ako, co ja viem SATYRICON.... Ad. oblubene albumy o PF: Tak suhlasim album Animals, ktory som poriadne pred dvomi rokmi ani nepoznal. Kupil som si uplne mintovu platnu v jednom obchode v Bratislave a odvtedy ho radim na popredne miesto a velmi som si ho ublubil :). Okrem toho vlastnim este aj takmer 40 rocne platne "The Wall" a "Wish You Were Here". Taktiez kusky, na ktore som vo svojej zbierke hrdy :). wburn: Ja tiez, ked som zacinal hravat na gitare, tak mi to vytahovanie strun prislo take uplne prirodzene. Je to proste normalna vec, nech to uz zaviedol ktokolvek :)). Ale je pravda, ze sa to dost pouziva najma v bluesovej muzike, ktora sa povazuje za cernossku, hudbu, lebo proste ludia to maju tak asociovane. |
wburn |
| 14. 01. 2010 12:22 |
| ...tým som myslel, že keby ste si tú knižku prečítali, pochopili by ste, že za najväčších odborníkov na hudbu sa považujú tí, čo hudbe ani moc nerozumejú:) :)...ale to je tak asi všade...okrem toho, nepovedal by som, že NM čerpajú práve z PF, pretože PF neboli jedinou nonkomformnou kapelou 70 rokov, takže napr. páne Akerfeldt by vám o tom mohol porozprávať...skôr mi pripomína niektoré iné kapely, skôr menej známe... A najtrápnejšia mi prišla poznámka o vyslovene čiernom prvku vyťahovania strún v muzike. Nepovažujem sa za nejakého hudobníka a odborníka už vôbec nie, ale keď jammujem s gitarou, robím všetko čo ma napadne a medzi to patrí aj vyťahovanie strún a úplne prirodzene. Vôbec sa pri tom necítim ako nejaký lovec jašteríc zo Zimbabwe a dokonca ma ani žiadne podobné pocity nelákajú:) Myslím, že jediný dôvod, prečo je na tomto albume také množstvo dômyselne pospájaných zaujímavých pasáží je, že to tak autor chcel. Čiže robil hudbu tak ako ju cítil, že mu vyhovuje. A to, že sa nám páči, nie je dôvod tvrdiť, že každé ráno cestou do práce počúval v aute "Dark Side..." a cestou domov "Division Bell". Maximálne si môžeme dovoliť polemizovať o tom, čo nám to pripomína, ale nie o tom, čo si myslel autor, čo počúval apod. Najviac zo všetkého ma na hudobnom biznise serie neúprimnosť a to druhé je, že si každý myslí, ako hlboko vidí do toho druhého...Ale to sa už zmení len k horšiemu... |
cunhaval |
| 14. 01. 2010 11:12 |
| Nebral bych to jako přirovnávání. Spíš odkaz k PF, nebo že je to lehce asociuje. Prostě ty rozmáchlé psychedelické koláže. Každopádně jak Moonsorrow, Tiamat, Enslaved - každy se s tím popral jinak. Ale příjemný směrem nasměřovala se debata. |
Garath | Když už Pink floyd...
| 14. 01. 2010 11:00 |
| souhlasím s pandou - širokou oblibu a zkultovnění Dark side taky nechápu (krásné je, když někdo říká..."pink floyd? počkej...jo, už si vzpomínám - money!), na prvním místě je pro mě Meddle a pak asi Animals... |
dagon |
| 14. 01. 2010 10:58 |
| Absulútne dokonalá doska, pre mňa možno album ak nie desaťročia, aspoň posledných 5 rokov. Všetko je na svojom mieste a posledné tri skladby, to je zhmotnená genialita. Ak nasledujúci album znesie rovnako prísne kritériá, kľudne si naň počkám aj 10 rokov. |
Epizeuxis | A dodatek
| 14. 01. 2010 9:37 |
| Oj Gott, málem bych zapoměl na své oblíbené a neskutečně psycho album Animals:) |
Epizeuxis | NM a PF
| 14. 01. 2010 9:32 |
| Já trošku jaksi nedokáži pochopit, proč se nové NM k PF přirovnává. Album jsem slyšel, ale to, že někdo používá takové a takové bubny a takovou a takovou kytaru ještě neznamená, že to zní podobně. Pink Floyd byla skupina neuvěřitelného a téměř nekopírovatelného feelingu; člověk slyší třeba i kvalitní PF revival a přestože je to mistrně zahrané, nemá to často právě onu neuchopitelnost. To je jako kdybyste dali stejné ingredience dvěma kuchařkám z naprosto odlišného konce světa a nedali jim recept. Každá upeče koláč po svém. Jde říci, že jeden koláč je podobný druhému? Bude chutnat zákonitě jinak, neb každá použije jiné množství, udělá to po svém, případně to vykurví/vylepší. NM se povedl kvalitní koláč, která přestože používá podobné přísady, nemá nic společného co se týče chuti a pocitovosti s hudbou Pink Floyd. Podobné tomu bylo u Enslaved. Ano, Enslaved používá art rockové prvky, ale Floydy jsem z toho cítil max. tak dvě minuty z celého alba... Pokud bych za tenhle rok měl vypíchnout dvě desky, co mi Floydy atmosférou připomíná, tak některé silné momenty z BHN a Oranssi Pazuzu (přestože můj dojem z desky byl u mne sporný). Jinak co se týče Pink Floyd, jednoznačně u mne vede Meddle (když jsem si dovezl z Británie originál gramodesku, měl jsem radost jako krocánek). Atom Heart Mother nebo Obscured by Clouds... a pak samozřejmě nedoceněné album Final Cut, které z neznámého důvu velmi miluji. Osobně bych mohl kacířsky říci, že Radio K.A.O.S nebo Pros and cons od Waterse řadím místy i výše, nežli samotnou tvorbu Pink Floyd, ale to už je jiná písnička. |
cunhaval |
| 14. 01. 2010 8:32 |
| mega!!!http://thepiratebay.org/torrent/3323026/Pink_Floyd_Live_At_Pompeii_(AVI_Video)_Complete_Concert_1971 |
panda | no
| 14. 01. 2010 1:42 |
| ej alebo ta super pychedelia strasidelna v podobe Meddle, v stanku som si kupil Live In Pompeji a garantujem fakt to stoji za to, genialne, odporucam |
panda | no
| 14. 01. 2010 1:32 |
| joj, to saurceful som skomolil, ale inac si uzivam aj to Obscured by Clouds :-) alebo mi berie aj ech Atom Heart Mother, genialny soundtrack |
panda | no
| 14. 01. 2010 1:23 |
| nechcem nejak sypat komenty na pink floyd, mozno sa to tu nehodi, ale nemozem si pomoct . ja neviem, praveze mam rad tie dva posledne s Gilmourom. A momentary alebo vrchol Division bell,ale aj Watersovo solo ulet A Final Cut. Ale aj hej A secret Of Saurceful Of Secret. No ale nikdy som nepochopil tu fascinaciu Dark Side Of The moon. Ale fakt je to subjektivne :-))) |
As |
| 14. 01. 2010 1:16 |
| Máš pravdu panda, je tam počuť Division Bell. Ja mám od nich rád viacmenej všetko, aj keď práve The Wall moc nemusím a ešte Final Cut čo je už vlastne Watersova sólovka a jeho hlas mi dosť vadí. Inak napr. album Ummagumma je podľa mňa dosť nedocenený. Nie je to možno najlepšia avantgarda na svete ale bol to dosť odvážny krok od tak populárnej kapely, niečo ako "Their Satanic Majesties" od Rolling Stones ale oveľa extrémnejšie. A inak sorry za offtopic, už je to tu témou úplne mimo NM :D |
Vilozof | panda:)))
| 14. 01. 2010 1:09 |
| Ja mam prave radsej albumy s Watersom, pripadne ich rannu psychedelicku eru. Po albume "The Wall" ma PF uz nebavi. |
panda | no
| 14. 01. 2010 1:04 |
| co sa tyka toho prirovnania k Pink Floyd. ono chalani z NOKTURNAL MORTUM museli dostpocuvat minimalne prevratne albumy bez Watersa a to hlavne asi vrchol Division Bell (konkretne "Cluste One" alebo "Marooned"),pripadne dost pocuvali vo volnych chvilach The Wall "Run Like Hell" je neprepocutelna v tretej skladbe, ... a mozno som magor a mozno sa mylim |
panda | no
| 14. 01. 2010 0:55 |
| jej tie posledne styri prispevky mi zmazte, fatk prepacte omyl, som omylom namackal, ech dik |
panda | o
| 14. 01. 2010 0:50 |
| och to som nechcel , trocha som naliaty. i tak prekvapenie az moc obrovske.naaadherne album |
panda | As
| 14. 01. 2010 0:37 |
| ach Wagner, krasne dielo, ale my :-) milovnici hudby mame radsej skvosty ako Hector Berlioz, Smetana (milovana Ma Vlast), alebo naj kult Bolero od Maurice Ravel |
panda | no
| 14. 01. 2010 0:28 |
| v prvom rade kraaaaaaasnealbum. budem sa snazit hodit tu este minimale 10 prispevkov o genialite tohto albumu, az pride cas |
morbivod | černé umění
| 14. 01. 2010 0:24 |
| Tajemství černého umění (black metalu) má jistě své kořeny u černochů, však už dávno o tom zpívali Dark Funeral:-) NM každopádně udělali fantastické album, krásně nenásilně se v tom prolínají ty různé směry a kořeny, aniž by si to navzájem škodilo. Obal má kýčovitý motiv, stejně jako bude mít Trollech, to samé už bylo tisískrát někde. Honza Funer nám namaloval, co jsme nechtěli, ale k příběhu se to hodí, už to necháme, k albu se nám to líbí. Příště ale nic ani vzdáleně podobného, už žádný pagan. |
As |
| 13. 01. 2010 23:11 |
| Možno sa dozvieme že blues vytvorili Indiáni... alebo Richard Wagner :) |
Vilozof | wburn
| 13. 01. 2010 23:08 |
| Tak to uved na spravnu mieru, ked si to cital :) |
wburn |
| 13. 01. 2010 22:57 |
| ...zaujímavé, čo všetko sa tu človek nedočíta:) Mali by ste si prečítať knižku slovenskej autorky "Úvahy o jazze a rocku", stratili by ste ilúzie:) |
satharoth |
| 13. 01. 2010 22:10 |
| As, sak v pohode. Viem dobre, ze tieto postupy vzisli z hlav cernosskych muzikantov, myslim, ze to dobre vie aj ujo Varggoth...ale aj tak, jeden z najcernoskejsich prvkov v hudbe ? Az tak ? :) Viem, ze sa v tychto "ciernych veciach" vyznas a pocuvas aj to...kazdopadne by to bola zaujimava otazka priamo na tvorcov tohto diela |
ALL | ALL
| 13. 01. 2010 20:22 |
| Skutečně hodně dobrý..nečekal bych, že budou tak hudebně otevření....( i když už i předchozí desky to naznačovaly) |
As | satharoth
| 13. 01. 2010 19:32 |
| tie bluesové stupnice a naťahovanie strún sú jedna z najčernošskejších vecí v hudbe vôbec :) prehnané je keď vikernes vyhlási že metal má "negerské korene" ale toto je vyslovene čierny prvok, ktorý neskôr spopularizovali Pink Floyd a iné kapely. je to ale úplne jedno, iba mi to prišlo trochu vtipné v kontraste s ich názormi :) hudbu som nekritizoval. |
satharoth |
| 13. 01. 2010 19:22 |
| Dufaq, to nebola reakcia na Teba ;) Ved sme sa o tom trochu aj vcera bavili...a to protirecenie...hmm, trosku prehnane zmyslanie s tym cernoskym bluesom a podobne :) |
dufaq | sath
| 13. 01. 2010 18:20 |
| nemyslím, že by se jako distancovali, či uplně změnili své názory a postoje, ale připadne mi, že "dospěli" a uvědomili si, že kapela by se měla hlavně orientovat na hudbu a pak až se zabývat ostatníma věcma..
Navíc, jak už bylo poukázáno, tak styl, kterým se vydali, si dost protiřečí s jejich původním přesvědčením :D |
satharoth |
| 13. 01. 2010 17:52 |
| Nic zavadne tam nenajdes...kazdopadne to, ze nahrali kvalitnu dosku, ktora oslovila ozaj vela ludi este neznamena, ze zmenili svoje nazory a presvedcenie. |
Vilozof | Dufaq
| 13. 01. 2010 17:20 |
| No tak na toto si spravim nazor az po precitani prekladu textov k VoS. |
dufaq |
| 13. 01. 2010 15:29 |
| já bych samozřejmě nerad rozbouřil vody diskuze,či započal nějakou nepříjemnou diskuzi mimo, ale mám pocit, že konečně i NM začali dbát spíše na hudbu a 'vysrali' se na věci okolo, což samozřejmě desce a nejspíš i kapele samotné pomohlo.
A jinak fajn postřeh s těmi vlivy, hehe :-P |
Garath |
| 13. 01. 2010 14:59 |
| Ale jinak moc příjemná deska...překvapení... |
Garath |
| 13. 01. 2010 14:55 |
| As: ale houby:) ty pochopitelně vymyslel Richard Wagner... |
As |
| 13. 01. 2010 14:26 |
| Zaujímalo by ma či im nevadí, že tie bluesové pinkloydovské vyhrávky pochádzajú od černošských hudobníkov :) |
karisma | Nadhera!
| 13. 01. 2010 13:43 |
| Ja uz sa tesim na LP!!! |
honza |
| 13. 01. 2010 13:38 |
| Naprosto geniální deska!! To nemá obdoby!!! Klaním se' btw. doporučuju prohlédnout diskusi na kolegáckém webu marastjakcyp.com u této recenze... to je slušná demagogie, až by se chtělo říci demence!! dobře, že Mortem podobným úkazům neholduje... |
Mysticus |
| 13. 01. 2010 12:12 |
| Krásny album, priam dokonalý. Asi jediný album zo "škatuľky" Pagan/Epic/Folk...atd. čo ma stále drží odkedy som sa k nemu dostal. Naozaj skvelé aranžmá a výborný hudobný posun vpred. Fantastický materiál, čakať sa oplatilo. |
GrofVonPlumbum |
| 13. 01. 2010 10:23 |
| Jo, ten kovaříček je opravdu kýčovitý. Ale k novému albu mi dokonale sedí :-) Jsem zvědav zda se mi album po nějaké době neomrzí. Většinou u věcí které na první poslech berou dech po čase zjišťuji, že už jaksi není co dál objevovat. Zatím tleskám! |
belial |
| 13. 01. 2010 9:48 |
| Podla mna su henti kovaci s valkyrami dookola strasny gyc...Uz by mohli skusit namalovat aj inu tematiku. |
cunhaval |
| 13. 01. 2010 9:09 |
| Zaujaly mne ty pasáže znějící jak "novovlné" reggae (tuším song tři)-na NM překvapivě multi-kulti přístup:) Takže po Enslaved, Moonsorrow další příklon k Pink Floyd .. velmi dobře(i když to zní na NM až překvapivě "popově"). Námět obalu mi připadá totožný s tím, co mají Trollech asi půl roku na svých stránkáchpro album Jasmuz :](zpracování jiné). |
jarisvet |
| 12. 01. 2010 23:40 |
| čo dodať, krásny album |



