Komentaře k článku

21. otázka:
20.05.2009
Zobrazit článek - Apocalypse

wburn |
15. 09. 2009 14:57
...škoda, že si niektorý ľudia nedajú tú robotu zistiť si aspoň základné informácie, týkajúce sa témy...

Mikulas | panda
15. 09. 2009 9:28
:-)

panda | no
15. 09. 2009 7:51
ja napriklad ani neviem co to vbr a flac je. 128 tipujem mp3. jebat na to, cim horsi zvuk tym lepsie.

wburn |
13. 09. 2009 23:54
:)

Epizeuxis | !
13. 09. 2009 20:10
No to je právě to, jsem hudební prase a nevím, co s tím nadělám... To je v tom skutečně taková věda a alchymie? Na kolik je to závažné, všichni kolem mne to totiž řeší a já si nedávno opatřil FLACové Shining a nic (Na Origo se už těším jako prase, co ty japonky beze mne asi budou dělat?) Klagopsalmer a já ten rozdíl nemohl poznat, oproti té mizerné128... Já tam prostě pořád slyším tu samou hudbu, bez nějkaých změn, nebo mi možná ten kanálek natolik ladí, že to nevnímám...

Apocalypse |
13. 09. 2009 20:03
Tak to je teda velmi zvlastne :) rozptylom som myslel to, ze keby si pocuval napr. 320 / VBR a FLAC a nespoznal rozdiel, tak sa samozrejme necudujem, ale pri 128 je to (aspon pre mna) dost evidentne :)

Epizeuxis | Klypso. W-Burn
13. 09. 2009 15:47
Právě že jsem to zkusil poslouchat i z originálních CD (odepřel jsem si své polonahé japonky ;)) A opravdu, já ten rozdíl nepoznám :(( Já skutečně nevím, nevím, v čem by se to mělo lišit, nemám na tohle sluch :( Opravdu, honil jsem to přes lepší soustavu, kvalitní sluchátka a rozdíl nepoznám ani u svých oblíbených alb a ani pořádně nevím, co by tam mělo být jiné. PS: kluci, co je to rozptyl v tomto významu?

wburn |
13. 09. 2009 15:17
...On to nepočuje, tak ho nechaj!!! Jasneee??!!!:) Ale nie, tak si myslím, že keď to nepočuje, tak ho nepresvedčíš...

Apocalypse |
13. 09. 2009 11:16
Epi: keby si uviedol mensi rozptyl, tak to beriem, ale toto by si mal pocut :) skus si zohnat jedno CD v oboch verziach a pusti si ich za sebou, 128-micka je na dnesnu dobu ciste zlo

Epizeuxis | MP3
12. 09. 2009 19:39
Pánové, jsem asi prase, ale já skutečně nepoznám jestli je FLAC nebo 128čka... a taky nepoznám rozdíl, když to honím přes pecky za kilo a KOSSy za patnáct set... Ano, asi tam rozdíl je, ale já nedokážu posoudit kvalitu zvuku a ani pro mne není prioritní. Takže ne, není rozdíl, alespoň pro mne ne... ;)

Dalihrob |
12. 09. 2009 16:22
Za "jen dobré" album jsem ochotný uvalit tak cca 200kč. Ale spíš míň. Popřípadě pokud je to nějaká raritnější věc a nebo se tam nachází alespoň jedna skladba, která se mi líbí opravdu hodně.

wburn |
12. 09. 2009 15:24
takže sme sa zhodli na tom, že originálny nosič je po stránke zvukovej kvality určite to najlepšie riešenie. Otázkou teda je, že keď berieme v úvahu, že tie najlepšie albumy sa proste predávajú stále, lebo sú dobré(čiste subjektívne myslené samozrejme), kupujete aj albumy ktoré by ste zaradili do skupiny "len" dobré? Ak nie, aká cena za "len" dobrý album by pre vás bola akceptovateľná?

panda | teda
11. 09. 2009 15:35
som ani nevedel poriadne, ze prophecy maju v stajni take silne kusy. rozhodne kvalita vysoko predcnieva kvantitu. najma tri elity, starsie empyrium, prekrasne odlahceni, vyznavaci kazetovej generacie, klimt 1918. a moji oblubenci the vision bleak, tych zeriem co som pocul ich vrchol the wolves go hunt their prey. to album ma totalne vcuclo a nemohol som sa z neho par dni spamatat. obskurna, goticko hororova atmosfera, silny rytmus, krasnezafarbene vokaly, nadherne temny vokal, prekrasny hudobny zazitok

dufaq | MP3 vs. CD
25. 05. 2009 19:13
taktéž sem hodně experimentoval s kvalitou hudby na CD a MP3, když sem si pořídil lepší aparaturu. Ten rozdíl tam samozřejmě slyšitelný je a mnohdy i dost silně. Samozřejmě záleží na původním zvuku daného CD, protože MP3 ořezává určité frekvence, přidává šum a podobně.. velmi znatelný rozdíl je i v kvalitě bitrate, takže trénované ucho bez problému pozná rozdíl mezi 128 a 320 kb/s, o CD nemluvě.. kupříkladu poslední DarkSpace mě neskutečně překvapili, když sem šoupl CD do přehrávače.. ten snare mi malem ukopl hlavu :)

hereticus |
25. 05. 2009 18:38
Oprava, u těch špuntů jsme chtěl napsat "žádný rozdíl" člověk se zamyslí a píše blbosti:D

hereticus |
25. 05. 2009 18:36
No s tím jsem jednu dobu experimentoval, vzal jsem CD - konkrétně to bylo druhé album od Krody - měl jsem ho tenkrát hodně naposlouchané tak jsem si řikal že bych nějaké rozdíly poznat měl - převedl jsem to do mp3 (128 kb/s) - to byl velký rozdíl i na laciných špuntech. Potom mp3 (320) špunty nic, na kvalitních sluchátkách Sennheiser rozdíl byl poznat, níceméně poslouchatelné to bylo. v reproduktorech (Panasonic rok výroby 1995, v té době špička) znatelný rozdíl. Nejvýhodnější mě přišle formát FLAC - ten však úsporu místa neřeší a méně sehnatelné věci se na internetu ve flacu stáhnout nedají.

Werwolfthron | wburn
25. 05. 2009 0:55
Stoprocentni souhlas! Skusmo sem to ted hned zkusil se splitem Hromovlad/Slavigrom... Mam dost kvalitni aparaturu a jde to poznat

Fastred |
24. 05. 2009 22:31
Na nejkvalitnější rip není nijak dramatickej :)

wburn |
24. 05. 2009 22:12
...rád by som ešte dodal jednu vec... Firmy, ktoré rozosielajú promoCD s "pokazenými" skladbami, to jest že sú v nich pípnutia, alebo tzv. overvoice sú na rôznych forach zosmiešňovaný, ale myslím si, že ak vám v každej skladbe raz pol sekundy niečo pípne, alebo si vypočujete raz v skladbe, že počúvate ten album od toho interpreta, dokážete si spraviť predstavu o tom, či sa vám to páči, alebo nie. Ak sa vám to páči, môžete si to kúpiť v bezchybnej forme ak nie, tak to vymažete a máte miesto na disku pre niečo čo sa vám páči. Ak niekto vyhľadáva MP3 formát, tak je to určite kvôli svojim praktickým vlastnostiam, nie kvôli kvalite hudby, pretože tá proste nie je 100% a aj ked sa zvykne tvrdiť, že ľudské ucho malé rozdiely nerozozná, skúste si pustiť MP3 a potom originál CD na kvalitnej aparatúre. Ten rozdiel tam je, nech si tvrdí kto chce, čo chce...

Apocalypse |
24. 05. 2009 11:05
leif: to, o com vravis ty, by sa tykalo objavu nejakeho noveho postupu v hudbe - take veci sa vykradaju bezne a nevsimol som si, ze by nadtym niekto z hudobnikov nejako extra lamentoval, snazil sa tomu zabranit

zdielanie hudby a filmov je rozdiel a aj ked si myslim, ze jeto nezastavitelny proces (a som tomu aj rad), tvarit sa, ze to je uplne koser a v poriadku mi nepride spravne ;)

Mikulas |
24. 05. 2009 10:31
chora je max politizace toho tematu, ale slova o vyhlaseni valce generaci jsou, byt nadnesene, pomerne blizko pravde. Studuju informacni studia a problematikou budoucnosti IT se tam docela zabyvame. V dobe, kdy se moderni filozovicke smery (ke studiu doporucuju trba transhumanismus) naprosto vazne zabyvaji pojmy jako je globalni mozek, je hovorit o piratstvi v souvislosti se stahovanim smesne. Btw jsem psal loni bak. diplomku na tema e-government a skandinavske zeme patri spolus rakouskem na svetovou spici. A to hlavne v uzivani broadbandu....

leif |
23. 05. 2009 20:51
)) kdyby ve starověku a středověku existovaly patenty a autorská práva, je strašné si představit na jaké úrovní by naše civilizace dnes byla. možná, že bychom neměli ani kolo, nemluvě o architektuře všech možných stylů. pokrok v kultuře je založen ve velké míře na vypůjčování toho, co vymyslel někdo jiný.

AeddGynvael |
23. 05. 2009 14:07
Tohle je fakt peklo, zrušit patenty a nařídit volné stahování hudby.:D To už by také rovnou mohli nařídit práci zadarmo, o což se vlastně určitým způsobem pokoušejí. :D

Apocalypse |
23. 05. 2009 11:33
nic proti rozumnemu zdielaniu a stahovaniu, ale toto je uz chore ;)

ALL | jedna zajímavost k tomuto téma
23. 05. 2009 11:27
22.5.2009
ŠVÉDSKO:
Strana pro pirátství na internetu zřejmě vyhraje křesla v Evropském parlamentu

Pirátská strana, švédská organizace, jejímž programem je povzbuzovat pirátství na internetu, zřejmě vyhraje v nadcházejících volbách do Evropského parlamentu několik křesel.

Tato strana, která prosazuje sdílení intelektuálního majetku mezi uživateli internetu zadarmo, je podle právě provedeného průzkumu veřejného mínění třetí nejpopulárnější stranou ve Švédsku.

"Plánem je Švédsko, Evropa, Svět. V tomto pořadí," řekl Christian Engstrom, nejvýznamnější kandidát Pirátské strany. Pirátská strana obdržela v průzkumu veřejného mínění 8 procent a pokud tento trend bude pokračovat, získá v Bruselu celou řadu křesel.

Agenda této strany zahrnuje volné sdílení souborů na internetu, nižší ceny za cédéčka, zrušení patentových práv a zákaz omezování rozšiřovat digitální materiál. Cílem strany je bojovat proti regulaci a omezování na internetu.

Švédsko patří k zemím, kde je užívání internetu nesmírně rozšířené a čtyři muži, kteří vytvořili známý server pro stahování digitálního materiálu, jménem Pirate Bay, Záliv pirátů, se stali celonárodními celebritami.

Nedávno byli shledáni vinnými, že porušují autorská práva, a odsouzeni na rok do vězení. Musejí také zaplatit odškodné ve výši 2,5 milionů liber firmám Warner Brothers, Sony Music, EMI a Columbia Pictures.

Když byl vyhlášen rozsudek, do Pirátské strany se přihlásil velká počet nových členů. Před vyhlášením rozsudku měla Pirátská strana 14 700 členů, měsíc po vyhlášení rozsudku 46 200 členů.

Rick Falkvinge, šéf Pirátské strany, konstatoval: "Establishment a politikové vyhlásili válku celé naší generaci. Naši politikové jsou digitální negramoti. Potřebujeme politiky, kteří se nenechají zastrašit cizí mocí. Hlasovat v evropských volbách je důležitější než kdy předtím.

Pirátská strana se soustřeďuje téměř úplně na sdělovací prostředky a na komunikace. V jejím politickém programu se praví: "Je důležité zachovat právo na soukromí a právo volně komunikovat emailem, telefonem a poštou. Mělo být být bezpečné používat internet. Stát by neměl do internetu zasahovat a pronásledovat celou generaci."

RudaArmada | rudaarmada
21. 05. 2009 20:22
koukám na vcelku zajímavou a hezkou debatu, takže za mě....
Občas si koupím to či ono-CD, knihu atd...přesně podle chuti a momentální nálady, omezený rozpočet a moc věcí :))
Ale na jednu stranu sem za internet rád zaprvé mám přehled +- (kdyžtak někdo doporučí-nikdo neví všechno) o hudební scéně na většině naší zeměkoule, přeci jenom na internet už se dostane každej i v Horní Dolní a taky díky technice může spousta kapel nahrávat, posílat a prezentovat svojí hudbu ( ne vždy dobrou) a byt je moje četnost nákupů hudby malá (cca 5 cd/rok) tak je to jen díky netu poslechnu si je dositosti a když se mi neoposlouchají beru je....Kdyby internet nebyl a nebyly možnosti to stáhnout spousta lidí by se chytla na ty 1-2minutové ukázky skladeb(samozřejmě největší pecka na CD) a kdyby si pustili zbytek byly by otráveni a zklamáni třeba-kolikrát byste si takhle koupili CD byt za 300 na zkoušku? 2-3x a pak byste toho měli dost.... takže je lepší si to poslechnout zvážit koupit a spokojenost na obouch stranách a to že prodej není podle představ? metal je okrajový žánr jak tu někdo poznamenal takže na cca tipnu 10.000-20.000 nezdaj se ty prodeje přiměřený páni vydavatelé? (to je čistě informativní dotaz v poměru u ostatních stylů - počet prodaných CD/fanoušci...

Mikulas |
21. 05. 2009 19:33
Myslim otazky i odpovedi...... ale dalo se to cekat. U nektere muziky poznas, ze ji nemohli udelat uplni zabednenci nebo omezenci. Je fajn :)

Mikulas | Fastred
21. 05. 2009 19:28
Kdyz to musi byt tak jo, je fajn :)

Fastred | Mikulas
21. 05. 2009 19:18
KDybys radsi okomentoval ten tvuj vyzadanej rozhovor s Waning :))

Mikulas | ALL and all :-)
21. 05. 2009 19:17
S tím v podstatě souhlasím, konečně to sem někdo napsal....jinak se tady ale problematika stahovani resi daleko vic, nez je podle meho nazoru potreba. Navic je tady na sto procent spousta frajeru, kteri si hrajou na true old school a ja nevim jeste jake srdcare a pritom stahuji 100x vic nez treba ja :-) ale jak jsem se zminil, s nazorem ALLa vicemene souhlasim......

ALL |
21. 05. 2009 19:01
Jsem si řekl, že taky přispěju názorem. Stejně jako Dagon, tak také já jsem odkojen "elpíčky". Nicméně před patnáctii lety se nám mohlo pouze zdát o tom, že budeme mít k dispozici takové kvantum hudby ( o tom jsme vždycky jen snili!). Přiznávám se proto otevřeně, že stahuji dost. Zajímá mě spousta nových věcí a především mám takhle možnost se dostat k nahrávkám, kterým příliš "nevěřím" a nebo k nahrávkám zcela neznámým. Když mě pak přesvědčí, koupím si je i na originálních CD. To tedy paradoxně znamená, že jsem díky stahování hudby investoval prachy do těch kapel, o které bych dřív ani nezavadil. Prostě bych nebyl ochotnej kupovat "zajíce v pytli" ( i když i tohle občas dělám). A ještě na závěr jedna věc: jsou to především příznivci rocku či metalu, které nepochybně hřejí originály. Je to taková úchylka :) - po každém festu vidím, kterak si každý druhý fanatik odváží své osobní distro :) (patřím k nim). Proto v našich poměrech rozhodně neplatí : pirátství zabíjí hudbu... (a nebo někdo z Vás viděl nějakého technaře, který má sbírku o tisících kusech originálů ? :) Jinak opravdu super debata, všechny názory mají něco do sebe, díky všem !

dagon |
21. 05. 2009 7:10
Ja som mal to šťastie že som zažal z hudbou v dobe, keď o internete ani cd nikto ani nechyroval. Prvé LP som si kúpil v 88 a odvtedy to bolo stále. Keď prišli cd prešiel som na toto médium a u toho som zostal doteraz. (Aj keď priznávam že stále viac rozmýšľam o návrate k LP). Tiež živím rodinu a k tomu, tak ako každý Slovák ktorý nezdedil byt alebo nechce bývať do 50-ky s rodičmi mám na krku hypotéku. Ale napriek tomu kupujem originály stále a kým budem môcť budem ich kupovať. Mesačne je to takých 10-15 kusov. A financiami neoplývam ani náhodou. Nejdem tu moralizovať, ale myslím si že pravý fanúšik s hudou žije po celý život a je to pre neho tá hlavná priorita. A ak náhodou nebudem mať na kupovanie originálov? Budem jednoducho počúvať to, čo mám vo svojej zbierke. Jednoducho internet a sťahovanie prišlo našťastie neskoro po mojich 15. :-)

Werwolfthron | Morbivod
21. 05. 2009 1:16
Zajimave je, ze Tobe se to dari.. V mem uhlu pohledu az moc.. A jsem za Ti za to velice vdecny!

morbivod |
21. 05. 2009 0:33
Už tu padlo dost názorů, na všech je něco pravdy. Každopádně zastávám vlastnictví těch oblíbených věcí na originálech, a když je možnost, tak na LP. Je to prostě něco pěkného a bez toho by to nebylo ono. V mp3 mám buď věci, které mám na originálech také, to jen abych k nim měl příležitostně rychlý přístup v počítači, anebo dnes již nesehnatelná alba. Možnost mít je alespoň takhle považuji za lepší, než je nemít vůbec. A to ostatní kdybych smazal, jako že to dost často mažu, bych nepovažoval za ztrátu. Celkově je ten trend stahování pochopitelný, když prostě je ta možnost, ale nemyslím, že má vliv na prodejnost CD, ta by byla bez toho podobná. V dnešní době je pořizovací cena CD o dost nižší, než před deseti lety, o 100 až 300 korun, a koruna má dnes taky jinou hodnotu, takže ta cena je ještě jakoby nižší, znám dost lidí, kteří toho využívají a CD kupují často, snad to není taková katastrofa. Pokud jde o ty české věci, tak je to výzva pro kapely, aby dokázaly udělat něco tak úžasného, že se z toho lidi poserou a budou mít velkou potřebu to vlastnit se vším všudy:-) Tak do toho!

hereticus |
20. 05. 2009 23:33
Nebudu tu psát žádné poznatky, či závěry.
Kdysi když mi bylo 15/16 by mě ani nenapadlo, že bych si koupil originál, hudbu jsem měl vypálenou, něco jsem stáhl apod. Hodně jsem v té době ujížděl na několika BM skupinách, sjížděl je pořád dokola a vytvořil si k nim velmi silný vztah. přesto mě v té době ani nenapadlo koupit si originál. Lze přemýšlet nad tím, proč? odpověděl bych protože. Protože mě nic nevedlo k tomu koupit si originál. v té době jsem snad nikdy ani originální CD nedržel v ruce, max tak rozjebané roztrhané a poškrábané cd Manowar z knihovny. Potom jsem úplnou náhodou narazil v Anglii v jednom obchodě na oddělení, kde bylo plno metalových CD. Ano, byl mezi nimi i můj v té době dosti oblíbený interpret a jelikož jsem měl pár liber navíc tak jsem si to koupil. To CD, ten booklet, to vše mě upoutalo, i tá vůně toho papíru - v té době jsem poznal, co je to originál. Od té doby je koupě originálních cd jedním z hlavních odvětví mých investic. Zjistil jsem, že hudby na tom CD si člověk mnohem více cení, když si může prolistovat bookletem apod. Na druhou stranu sí říkám, že kdybych mi mopje finance umožňovaly koupit si každé CD, tak bych z nich neměl takovou radost, staly by se pro mě běžné, ne vzácné a cenné jako teď, když si koupím max 40 CD za rok. Svoje CD schraňuji jak nejlépe to jde, hlídám si, aby se mi by´t jen trochu nepomačkal booklet, aby nepraskl obal.... Nadále stahuji hodně hudbu z internetu - zároveň však vytipovávám své favority, které bych si jednou rád pořídil na originálním nosiči. Žádné výčitky svědomí z toho, že stahuji nemám. Kdybych nestahoval nevlastnil bych ani ta CD, co mám - neznal bych je. Toť pohled člověka, který vyrůstal jjiž v době vypalování a stahování.

Epizeuxis |
20. 05. 2009 22:48
Tak jasně, každý máme své priority. Jen mi přišlo, že někteří lidé tu snad vyhlásili hon na všechny vlastníky ilegální hudby;-) Abych byl upřímný, když se mi nějakou tu Slaviu, Ildjarna nebo Vinterriketa podaří ukořistit, radost z toho mám. Ale ty kreslené japonky prostě vedou na celé čáře, o tom není pochyb :P (Když jsme u toho, doporučuji výborný karikaturistický komix "Jak si nahrabat jako Pornohvězda" - ale to tedy není manga) Každý to má prostě jinak - a buďme upřímní. Knihy v elektronické podobě či naskenované obrázky já prostě nepovažuji za knihu, byť sám po těchto zdrojích musím sáhnout. U nás v češtině (či angličtině) to nevychází a i kdybych sehnal originál, japonské písmo luštit neumím (když už to mám všechno stáhnout na ty manga/yuri komixy...)... Spíše šlo o to, že když už se tu všichni rozvášňují jak ve mlýnici, rozhodl jsem se přinést taky svou trošku trusu a světonázor;-) Jen tak mimochodem, internát již od Vánoc srdceryvně naříká, odloučen od takového génia, jakým jsem v jeho zdech bezpochyby byl...

Fastred | Epi
20. 05. 2009 21:38
Já na tom tvým přístupu nevidím nic špatnýho, nikdo ti přece nemůže diktovat, jak co máš a nemáš dělat. Jsou jiný přednosti, co se tvých zájmů týče, tak investuješ tam. Navíc vím, jak to máš na intru, že ty prachy prostě nejsou, jak by měly asi být. A celkově, když si za rok nějaké to CD koupíš, asi ti to neudělá takovou radost jako ty pěkný japonky :)))))))

AeddGynvael |
20. 05. 2009 21:33
Ano Epi, jsi. :D

Epizeuxis | Tak vám nevím, přátelé...
20. 05. 2009 21:07
Ale myslím, že to vnímáte trošku zvláštně. Když mi bylo patnáct a ve své kasičce jsem měl tak maximálně stokorunu ( o kterou jsem záhy přišel - ani nevím, jak se mi podařilo rozbít tu školní lebku), ve skříňce tak maximálně deset patnáct kazetek starých skupin, sehnatné pracně mým otcem z originálů, nabídl mi můj profesor fyziky, že mi vypálí veškeré své pink floyd, co měl tenkrát zakoupen. Jak slíbil, tak učinil a já i k těmto páleným cd choval s posvátnou bázní. Dokonce jsem si na ně vytiskl i obaly. V době, kdy jiná děcka měli internet a nevěděli, na kterou porno stránu ještě mrknout, jsem si valil své kazetky a sháněl všechno kde se dalo. Když jsem trošku vyrostl a mé finance zesílily, našla se priorita číslo jedna - knihy a komixy. Začal jsem kupovat komixy, navštěvovat antik a občas jsem si odtamtud odnesl i něco hezkého. A to i za cenu, že jsem dva dny nežral. Samozřejmě, občas se taky rád napiji, ale ta priorita je jiná. Když se mi do pazour dostal internet, byl jsem jak v sedmém nebi - dostaly se mi do rukou nahrávky nejen už pár let mrtvé, ale i nové... A pak jsem tu pomalu považován za hovado a barbara, když mám doma cca sedm originálních metalových cd a kazetek (dále pak i 70 country cd a 250 ks bluegrass a country gramodesek, ale to sem nepatří) a hudbu, kterou si chci poslechnout, si opatřím přes internet... Ano, jsem zrůda

leif |
20. 05. 2009 19:47
wburn: ta moje poznámka o byznysu nebyla směřována proti labelům a vůbec vlastně nebyla k tématu. spíš pro mě bylo zajímavé uvědomit si, že i v BM psychologie posluchačů funguje podpobně jako v popu a distribuce trochu taky.))
úplně chápu tvoji rozhořčenost současným stavem, ale ještě jednou bych rád zdůraznil, že kdyby nebylo stahování = nebylo by nakupování desek. a lidi, kteří stahují, by si hudbu stejně nekoupili, i kdyby možnost stahování neexistovala. takže stahováním labely naprosto nic netratí.doufám, že si nemyslíš, že by si lidi kupovali desky jen na základě recenzí nebo dvouminutových ukázek na netu)). to by muselo existovat nějaké analogové rádio, které by vysílalo extrémní metal.
povrchnost - to je problém jednotlivých lidí. já to na sobě necítím. cítím spíš ohromnou svobodu v tom, co budu poslouchat. což před deseti lety nebylo.
argument o nevydělávajích teenagerech je taky dobrý. v dobách, kdy jsem nevydělaval, bylo dost problematické koupit si CD. ne všichni mladí mají mp3 přehrávače a chodí do hospod.
závěrem bych řekl, že stahování považuju za obrovské plus jak pro posluchače, tak i pro hudebníky. posluchači tak jsou lépe informování (i v geografickém ohledu), mají možnost si poslechnout to co se jim skutečně líbí, mohou risknout okrajovější hudbu. to, že skuteční milovníci hudbu si kupují svá oblíbená alba je v poslední době přímo jednoznačný trend, aspon mezi lidmi, se kterými sem o tom mluvil. Metalové labely se prostě musí smířit s tím, že produkují menšinové žánry, s jejichž distribucí bude vždycky problém, nezávisle na stahování. budoucnost skutečně vidím ve sběratelství. nejvíc se mi líbí model, kterým dnes fungují některé hardcoreové nebo alternativněrockové kapely, které vydají album v limitované edici s přidanou vizuální hodnotou a taky ho hodí na svůj web. pak je jasné, že o obě verze bude zájem.

riodezaner |
20. 05. 2009 19:44
hmm..v 90.rokoch človek tiež zohnal na burze v Tešíne všetko možno, dokonca i pred oficiálnym vydaním nahrávky, tony tričiek, kaziet a kopírovalo sa o sto duší..dnes to nie je také zlé, veľa ľudí si kupuje svoje srdcovky...akurát možno po ZŠ nebehá toľko strapatých individuí s nášivkami S.D.I. , Sodom, Kraetor, Obituary.. ;)

wburn |
20. 05. 2009 19:26
...absolútny súhlas, problém je v ľudoch!!!

belial |
20. 05. 2009 18:47
Celkovo si myslim ze problem nieje v mp3 ci stahovani ale v ludoch...

belial | Honza
20. 05. 2009 18:37
Ale to prave hovorim-obojsecny mec...Ja tiez ked objavim daku zaujimavu kapelu si ju najprv stiahnem a az potom kupim original...A co mam uz zabehnute kapely tak akonahle vydaju daco nove okamzite uz objednavam...

Honza |
20. 05. 2009 18:32
Já jsem díky internetu a stahování hudby rozšířil svojí sbírku CD už možná i o stovky CD... Takže z mé strany internet přínos i do kapes labelů...

Luparius |
20. 05. 2009 18:31
wburn: myslím, že takovému člověku tento problém vůbec nedojde. V tomhle je to určité negativum.

belial | wburn
20. 05. 2009 18:25
Hehe poznam kopu ludi co funguju len na mp3 a ti budu pekne drzat hubu :) Hm ako si povedal-kto chce si peniaze vzdy nato najde. Ja som chodil na strednu,mal kapesne 150 sk na tyzden a radsej som si nekupil jest aby som mal na originaly. Mam stovky CD,vinily,kazety a ta hudba je jedna z najdolezitejsich veci v mojom zivote...Ale toto myslim ludia co funguju len na mp3 nikdy nepochopia.

panda | wburn
20. 05. 2009 18:25
no vidis, ide aj o dobu a situaciu. ja som tento rok kupil len jedno original cd /a to este z vypredaja - guns n roses spaghetti incident :-) /, ale napriklad minule leto prave z metal age asi 15 originalov (avsak tiez pravda ze polovicu z vypredaja, ale i tak)

wburn |
20. 05. 2009 18:19
...a zaujímavé je, že je tu aj príspevok v štýle, " kto si chce kúpiť originál, ten si ho kúpi, kto nie, si ho nekúpi"... poznáte niekoho, kto si hudbu len sťahuje a nemá doma ani jeden originál? Rád by som počul názor aj takého človeka, ktorý hudbu vôbec nekupuje, len ju sťahuje s internetu... Ci niewkto bude mat tu guráž, či niekomu nebude robiť problém napísať, že "ste sprostý, že ešte do tohto investujete peniaze, ked to môžete mať všetko zadarmo"

panda |
20. 05. 2009 18:17
leifovi: skvele postrehy, klobuk dole. inac ja tiez myslim, ze hudba praveze ani neumiera, skor zacina boom. ved si pozrite kolko kapeil, nahravok a projektov bolo patnast rokov dozadu a kolko je ich dnes. tiez keby nebolo internetu by mozno 95% napriklad slovenskych ci ceskych ug kapiel nebolo poznanych dalej ako za okres, pripadne by o nich vedelo mozno 5 ludi. vdaka internetu sa o nich ludia skôr dozvedia. inac samozrejme original je original. a tiez ma prophecy riadne elitne kapely

wburn |
20. 05. 2009 18:15
..."kto si chce album kúpiť si ho aj tak kúpi", ono to v praxi aj funguje? Generácia teenagerov, ktorá tu momentálne funguje si hudbu nekupuje. To nie je výmysel ani domnienka, to je realita zo skúsenosti. Máme stovky zákazníkov a väčšinou sú to ľudia cez 20 rokov. Môžete tvrdiť, že mladší na to nemajú peniaze, že študujú a pod. Ale to je somarina, tiež som študoval a videl som svojich rovesníkov v krčme, v drahom oblečení a za hudbu nedali ani deravý groš. Táto generácia už vyrastá s tým, že originálny nosič nepotrebuje, stačí MP3. Informovanosť je najväčšie pozitívum, s tým súhlasím. Mám doma tisíce albumov v MP3, ale už aj stovky originálov( väčšinu som si kúpil skôr, než som čo i len pomyslel na to, že niekedy budem robiť pre nejakých Metal Age) a to živím štvorčlennú rodinu z robotníckeho platu. Takže poznám aj túto stranu barikády a aby toho nebolo málo, hral som pár rokov aj v kapele, takže poznám aj vzťah label-kapela-predaj...A na poznámku Leifa, že byznys je už aj v BM, to ani nepotrebuje komentár. Skús prísť do štúdia, nahrať skladby a povedať zvukárovi, že mu dakuješ, ale že mu nezaplatíš, lebo si true black metalista. Alebo vysvetliť kapele, že "propagace, reklama, marketing", to sú slová, ktoré do BM nepatria. Problém je v tom, že ľudia aj ked sa snažia, vidia problém vždy len z jednej strany barikády...

belial |
20. 05. 2009 17:43
O tom sa da diskutovat stale dookola a aj tak sa tym nic nevyriesi...je to obojsecny mec majuci svoje klady ako i zapory

Luparius |
20. 05. 2009 17:34
Kdo si chce koupit originál, tak si ho koupí s internetem i bez internetu. Čili vidím v internetu spíše výhodu co se týče informovanosti, člověk se tak může lehce dozvědět o skvělých věcech z druhého konce světa na které by jinak nepřišel...a na masivní stahovače hudby seru.

Apocalypse |
20. 05. 2009 17:29
S tou povrchnostou to je samozrejme pravda, tiez to na sebe citim ;)

As |
20. 05. 2009 17:20
To zlé na sťahovaní je podľa mňa to, že to degeneruje vzťah človeka k hudbe. Odkedy mám doma internet, tiež sťahujem (ikeď stále kupujem originály keď sú na to peniaze) veľa vecí a všímam si na sebe, že si k jednotlivým albumom vytváram povrchnejší vzťah než predtým. Kedysi som niektoré vydania nemohol dostať nikde a v niektorých prípadoch trvalo doslova roky, kým som sa k tomu nejak dokopal. Dnes to má človek všetko na tanieri behom pár minút. Už to nie je tak, že si kúpim nejaký vytúžený album, prezerám každý detail bookletu a obohrávam to niekoľkokrát dookola. To je to, čo je podľa mňa na sťahovaní zlé. Inak v tom vidím veľa výhod, zoženiem kopu hudby ktorú by som inak nemal. Aj tak sa ale nič nevyrovná tomu, keď si to pustím z originálu :)

Apocalypse |
20. 05. 2009 16:52
vseobecny ubytok predaja by mohol byt sposobeny aj tym prebytkom podobneho tovaru (hudby)

Apocalypse |
20. 05. 2009 16:48
tiez si myslim, ze sa to prilis demonizuje - sirenim cez net sa hudba dostane naozaj vsade a vypocuje si ju ovela viac ludi schopnych kupit si ten original, prip. prist na koncert

leif |
20. 05. 2009 16:00
je celkem jasné a předvídatelné jaký názor budou mít na stahování labely. ale podívejme se na to nestranně:
1. k argumentu "my přicházíme o peníze, protože to stáhne nějaký rusák v tajze"
- to je iluze. firma o žádné peníze nepřichází, protože kdyby si to ten člověk nestáhl, pravděpodobně by se většině kapel, které ted poslouchá, vůbec NEDOZVĚDĚL. a tím pádem by jejich nahrávky ani nekoupil. jak jste získavali BM nahrávky, když nebyl internet? to jste kupovali originál Mayhem v roce 1993? blbost, samozřejmě že ne. měli jste to třeba od známých na kazete.
2. k argumentu "hudba ztrácí svou hodnotu, protože za ni lidi nic nedají"
- nelogické. a co knihovny - instituce fungující stovky let? můžu si přečíst patnáct knih za roční poplatek 100 kč nebo můžu si půjčovat desítky knih najednou klidně jen abych si je prolistoval. ztrácí tím v obecném povědomí knihy svoji hodnotu? jistěže ne. Zástupce Prophecy řekl taky zajímavou poznámku, že dnes v podstatě vzniká větší množství hudby než kdy jindy, takže stahování hudbu rozhodně nezabilo.
mimochodem, taky hodně zajímavé postřehy z praxe od Nagy, kde se to hemží slovy propagace, reklama, marketing, velká jména. byznys je byznys dokonce i v BM:)).

Copyright © 2005-2009 by Mortem zine. Design by 666pounder, MiraX33 and Mortem zine. Coded by MiraX33 [ICQ : 231-041-344] All rights reserved. Contact: [email protected] or [email protected].



    17.09.2009
    Meán Fórmhair – Svěcení podzimu tour 2009
  • Dissolving of Prodigy, Cruadalach, Creed of Life
  • Uherské hradiště, "Mír"
  • Začátek od: 19:00
  • Vstupné: 99 CZK
  • Poznámka:
    další info


  • 18.09.2009
    Meán Fórmhair – Svěcení podzimu tour 2009
  • Dissolving of Prodigy, Cruadalach, Creed of Life
  • Slovensko, Prešov, "tba"
  • Začátek od: 19:00
  • Vstupné: 99 CZK
  • Poznámka:
    další info


  • 19.09.2009
    Meán Fórmhair – Svěcení podzimu tour 2009
  • Dissolving of Prodigy, Cruadalach, Creed of Life
  • Slovensko, Bánská Bystrica, "Club 77"
  • Začátek od: 19:00
  • Vstupné: 99 CZK
  • Poznámka:
    další info


  • 22.09.2009
    Lynch party
  • Svart Crown, Disdained, Arachne, Morurua
  • Strakonice, "RC Na křemelce"
  • Začátek od: 19:00
  • Vstupné: n/a
  • Poznámka:
    leták
    event @ last.fm


  • Další koncerty

    Official e-mail
    Reserve e-mail


    This is the only way for your requests or issues!

    Hotmail has problems from time to time = in case of non-responce from us, resend your message(s) to our reserve e-mail.